Anbefalte innlegg

Hei

 

Driver å pusser golfen min for tia. I dag la jeg merke til noen bobler under lakken på taket som jeg ikke hadde sett før. Jeg tok fram stålrondellen min og begynte å slipe. Tenkte at det var et par lag med lakk, men når jeg endelig (!!) kom til metallet fant jeg ut at den hadde blitt lakket 4-5 ganger før! sprutet også vann opp av gropene under lakken. Jeg lurer derfor på om det kan lønne seg å slipe hele bilen ned til bart metall, for så å lakke den på ny?

 

Erfaringer? hva som er bra/dårlig med det?

 

Tydeligvis en mk1 med innholdsrikt liv.....

 

Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det ikke er helt nødvendig så lager man seg bare mer jobb enn nødvendig om man sliper det helt ned til metallet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men har du vannblærer under lakken så kan man vel si at det er "helt nødvendig" å få fjernet disse, så du bør vel innse at dette bør bli mer slipejobb enn du egentlig tenkte deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ikke slip inn til metall mer enn du må. For hver plass du sliper inn til metall skaper du mer jobb med sparkling, grunning og lakkering. Matter man bare lakken som er det fra før av kan man lakkere rett opp på gammel lakk i steden for og måtte sparkle, legge fyller grunning også lakkere til slutt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Lena. Hvis du sliper ned til metall uten å grunne over vil man se forskjell i lakken der det er lakket på bart metall og der det er lakk under. Dermed er man uansett nødt til å ha på tykk grunning/filler når det slipes ned til metall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok! takk for svar. Jeg endte opp med og slipe taket til metallet da den har rulla på taket i en kollisjon engang. Der var det noen stygge bulker med rust under sparkelet. Resten av bilen sliper jeg ikke!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.