Spørsmål om ET 41 kontra ET 51 mm ved felgbytte?

Anbefalte innlegg

Hei, har en Golf V - som ble levert med 18 x 7,5 felger med ET på 51 mm.

 

Så har jeg lyst på nye felger med 18 x 8 men de har ET 41 mm - vil det kunne passe på bilen uten problemer? Tenker da på subbing i skjerm eller støtdemper, osv... Noen som kan gi meg et fornuftig svar?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgen vil vel komme 2,27cm lengre ut i hjulbuen, så det er bare å finne fram tommestokken og måle ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgen vil vel komme 2,27cm lengre ut i hjulbuen, så det er bare å finne fram tommestokken og måle ;)

 

hvordan får du det til hvis en forandrer ET med 10mm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi bredden ikke er den samme. Nå har ikke jeg dobbeltsjekket, så mulig utregningen er feil, men velger å stole på Roar;)

 

Edit: Får selv 16,3mm når jeg regner på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel feil det vel. En halv tomme bredere felg =12,7 mm. Men dette må du fordele på begge sider av felg kan du si. Så tallet blir da 6,35mm +10mm(ET på 41 isteden for 51 ) Felgen kommer da 16,35 mm lengere ut. Mener nå jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, gutter. Litt nærmere målet. Felgene jeg har lyst på er VW Interlagos som leveres i 18 x 8 med ET på 41 mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn til neste gang, bruk denne kalkulatoren. Bare husk å skill halve tommer med punktum og ikke komma:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at det blir 16.3 ja :) Glemte å dele på to i farta :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har en Golf V - som ble levert med 18 x 7,5 felger med ET på 51 mm.

 

Så har jeg lyst på nye felger med 18 x 8 men de har ET 41 mm - vil det kunne passe på bilen uten problemer? Tenker da på subbing i skjerm eller støtdemper, osv... Noen som kan gi meg et fornuftig svar?

 

Jan Tore K vet om 8x18 ET41 subber, det er i grenseland. Du burde hatt ET45. 225 dekk uansett, 235 gir mer problemer. Det er kun subbing utover som er problemet, og jeg tipper det er bak det kan touche skjermen i gode dumper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Runar, takk. Regnet med det. Kommer uansett å kjøre med 225 dekk. Heller også mot ET45.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.