#1 Skrevet Oktober 8, 2013 Hei, har en Golf V - som ble levert med 18 x 7,5 felger med ET på 51 mm. Så har jeg lyst på nye felger med 18 x 8 men de har ET 41 mm - vil det kunne passe på bilen uten problemer? Tenker da på subbing i skjerm eller støtdemper, osv... Noen som kan gi meg et fornuftig svar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 8, 2013 Felgen vil vel komme 2,27cm lengre ut i hjulbuen, så det er bare å finne fram tommestokken og måle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 8, 2013 Felgen vil vel komme 2,27cm lengre ut i hjulbuen, så det er bare å finne fram tommestokken og måle hvordan får du det til hvis en forandrer ET med 10mm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 8, 2013 Fordi bredden ikke er den samme. Nå har ikke jeg dobbeltsjekket, så mulig utregningen er feil, men velger å stole på Roar;) Edit: Får selv 16,3mm når jeg regner på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 8, 2013 Er vel feil det vel. En halv tomme bredere felg =12,7 mm. Men dette må du fordele på begge sider av felg kan du si. Så tallet blir da 6,35mm +10mm(ET på 41 isteden for 51 ) Felgen kommer da 16,35 mm lengere ut. Mener nå jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 8, 2013 Takk, gutter. Litt nærmere målet. Felgene jeg har lyst på er VW Interlagos som leveres i 18 x 8 med ET på 41 mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 8, 2013 Sånn til neste gang, bruk denne kalkulatoren. Bare husk å skill halve tommer med punktum og ikke komma:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 8, 2013 Takk. :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 8, 2013 Stemmer at det blir 16.3 ja Glemte å dele på to i farta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 11, 2013 Hei, har en Golf V - som ble levert med 18 x 7,5 felger med ET på 51 mm. Så har jeg lyst på nye felger med 18 x 8 men de har ET 41 mm - vil det kunne passe på bilen uten problemer? Tenker da på subbing i skjerm eller støtdemper, osv... Noen som kan gi meg et fornuftig svar? Jan Tore K vet om 8x18 ET41 subber, det er i grenseland. Du burde hatt ET45. 225 dekk uansett, 235 gir mer problemer. Det er kun subbing utover som er problemet, og jeg tipper det er bak det kan touche skjermen i gode dumper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 15, 2013 Hei Runar, takk. Regnet med det. Kommer uansett å kjøre med 225 dekk. Heller også mot ET45. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...