Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle sette inn led-pærer i ryggelysene siden jeg trodde de skulle være bedre, men et kjapt søk på nettet viste blandede erfaringer, men mange av kommentarene var fra en tid tilbake. Er det skjedd forbedring i det siste på led-fronten?

Er det noen som har kjennskap til for eksempel disse: http://bilbelysning.no/produkt/led-parer/ryggelys-led/ba15s-ryggelys-30w-led er jo svindyre, men dersom de funker bra kunne det være aktuelt. Har lyst på sterkere ryggelys enn de originale pærene.

Takker for alle svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vanlige LED pærer, 36-led eller noe, lyser langt i fra så bra som glødepæren gjorde..

Fikk lyst til og bestille disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satt i led på min suv. Var innom Bilutstyr nor og ba om de som lyste mest opp. Er storfornøyd med dem, selv om ikke nødvendigvis naboen min er det :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker du prisen på dem Terje? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vanlige LED pærer, 36-led eller noe, lyser langt i fra så bra som glødepæren gjorde..

Fikk lyst til og bestille disse.

så ikke så verst ut disse :) Kan være et alternativ!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satt i led på min suv. Var innom Bilutstyr nor og ba om de som lyste mest opp. Er storfornøyd med dem, selv om ikke nødvendigvis naboen min er det :D

ok, fortell hvilken type pærer du har! Kanskje en slipper å bestille over nett, hvorfor gå over bekken etter vann :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå på ebay og søk "11w cree reverse light" eller noe sånt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satte inn en 7 watt cree i min bil. Syns ikke den lyste noe spesielt mer enn en vanlig 21 watt glødepære :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen i nett butikken min som jeg får gode tilbake meldinger på.

Synes selv de er bra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle sette inn led-pærer i ryggelysene siden jeg trodde de skulle være bedre, men et kjapt søk på nettet viste blandede erfaringer, men mange av kommentarene var fra en tid tilbake. Er det skjedd forbedring i det siste på led-fronten?

Er det noen som har kjennskap til for eksempel disse: http://bilbelysning.no/produkt/led-parer/ryggelys-led/ba15s-ryggelys-30w-led er jo svindyre, men dersom de funker bra kunne det være aktuelt. Har lyst på sterkere ryggelys enn de originale pærene.

Takker for alle svar!

Husker du prisen på dem Terje? :)

Aner ikke hva dem heter.. Bare stakk innom der og sa jeg skulle ha de sterkeste dem hadde :)

Morten, Stikk innom og spør etter Rune. Er han som har best kontroll over lysene.

Tord. Aner ikke... 400ish?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke knabbe noen tråd, men har ikke akkurat noen flombelysning bakover på Poloen. Er det noen flere som får bedre lys og blir fornøyd? Og er det plug-and-play på nyere biler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett selv 30W cree i ryggelys og det fungerer bra ! dagslys bak bilen ! :)

Hvis ikke er jo det mulig med xenon, da snakker vi flombelysning!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har et xenon sett liggende, må montere d straks :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har et xenon sett liggende, må montere d straks :)

Hvilket sett er det.. Mitt i passaten er seriøst ræva.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 18w cree led fra ebay. Det er samme watt styrke som orginalt.

Lyser ganske mye men fargen på lyset er ganske hvitt og da "forsvinner" mye lys når det er vått og mørkt.

Blir sikkert meget bra når det er snø :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 18w cree led fra ebay. Det er samme watt styrke som orginalt.

Lyser ganske mye men fargen på lyset er ganske hvitt og da "forsvinner" mye lys når det er vått og mørkt.

Blir sikkert meget bra når det er snø :)

Hmm dette må jeg prøve Geir.Det lyste dårlig på Q5en jeg hadde og ikke noe bedre på A6en jeg har nå.Rart egentlig at dette ikke er mere prioritert fra fabrikk,for det gjelder ikke bare VAG som har dårlige ryggelys.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar når jeg spurte på møller:

"Det er ikke ryggelys, det er ryggemarkeringslys, de skal bare vise bilene bak at du rygger. Ikke lyse opp for deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar når jeg spurte på møller:

"Det er ikke ryggelys, det er ryggemarkeringslys, de skal bare vise bilene bak at du rygger. Ikke lyse opp for deg.

Hehe ja de sa vel det.Synes fortsatt at dette er noe som burde blitt bedre dess nyere bilene blir.På A4en jeg hadde(03mod) mener jeg å huske at det var mye bedre enn på A6en jeg har nå og ett hav bedre enn Q5en jeg hadde.Nei....det skal vel se finere ut enn det skal være funksjonelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg kjørte drosje kjørte jeg Superb med to Phillips DRL-lamper montert skjult under bakfangeren, det funka sabla bra. Det er klart man ser dem når man bøyer seg, men jeg syntes ikke det var sjenerende. Også koster de jo litt da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg kjørte drosje kjørte jeg Superb med to Phillips DRL-lamper montert skjult under bakfangeren, det funka sabla bra. Det er klart man ser dem når man bøyer seg, men jeg syntes ikke det var sjenerende. Også koster de jo litt da...

Ja en har jo alltids drosje varianten,og som du sier så finnes det jo nå lamper som ikke synes så godt,men hvorfor lages det ikke bedre fra fabrikk liksom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydeligvis flere som synes det er viktig å kunne se litt når man rygger i høstmørket :)

Etter litt søking på ebay har jeg bestilt disse: http://www.ebay.co.uk/itm/2x-P21W-50W-CREE-LED-1156-382-BA15s-CANBUS-ERROR-FREE-DRL-REVERSE-LIGHT-UK-/281126561956 Tenker jeg får prøve, ser ut til å være kraftige pærer. Vet ikke hvor mye lumen har å si for resultatet, men original glødepære hos Osram er oppgitt til rundt 450...eller noe slikt. Led-pærene er står oppgitt til 1652, men tror det er oppgitt for to pærer, så reelt er det vel 826? I alle fall håper jeg på at nesten fordobling i lumen vil utgjøre en synlig forskjell :)

Skal oppdatere mine erfaringer når jeg har fått de montert!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker 30W cree led i vært ryggelys. funker fjell! har i begge bilene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker 30W cree led i vært ryggelys. funker fjell! har i begge bilene!

supert! Blir jeg ikke fornøyd med de jeg har bestilt, finnes det nok bra alternativer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den pærer så grei ut den. Men på min bil er det ingen reflektor , så det er bare de to diodene som peker bakover som gir lys. De andre lyser bare opp selve lykten. Ergo så jeg ikke poenget i noen dioder på sidene. Fant derfor en pære som har 18 w totalt bakover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.