Anbefalte innlegg

Lurte på om det er noen som har gjort noe med turbo til Golf4 130hk?

Min har gått 230 000km nå og skal ha turbo bytte til vinteren.

Lurer på om jeg kan gå opp i str til 140hk turboen og i tillegg kjøre på over 1,2-1,3 i ladetrykk med orginal intercooler?

 

Skal også bygge om til bedre bremser, men R32 bremser kostet alt for mye.

Så er det noen som har noen tips der ute? :)

 

Skal ha en dieselbil som fungerer bra på alle 4, så chip, turbo og understell er vel det som blir gjort tenker jeg. :)

På forhånd takk! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

130hk turboen holder til 170hk. Trenger bare ny software så er du der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men på samme motor og med chip på flissundet motorservice så har dem klart over 200hk.

Med justering av turbo, å den ble kjørt på 1,5bar i ladetrykk. Å hvordan går det da med orginal cooler osv?

Har du noe erfaring med dette også? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

312mm bremser er en grei og rimelig oppgradering.

 

Kan ikke være snakk om bare chip med mindre de skryter på seg veldig mye effekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dysene holder til 200-220, men turboen er nok litt andpusten.... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orker ikke å bytte turbo i endingen, så da får man kjøre på litt mindre trykk.

312mm, er notert. Må ha klosser, calipere og skiver nytt. Så kan like greit koste på noe som fungere bedre.

Da jeg prøver å få til en bil som skal fungere bra på bane og på vei så er det greit at det bremser litt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

200hk på den turboen klarer man ikke. Den blir for liten for det. Hadde en bora med samme motor som var chippet. rundt 170hk går bra i en sånn bil, men hvis du er på jakt etter mer så vil jeg anbefale deg disse gutta her: http://www.darksidedevelopments.co.uk og hvertfall dette kittet dems

http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/darkside-gtb-turbo-kit-for-1-9-8v-tdi-engines.html

 

I tillegg så trenger du jo endel annet for å dette til å funke bra, men de har alt du trenger :)

 

Skal du bare ha Chip så må du høre med Johan på chipsenteret. Han ordnet min og den funket veldig bra :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende dem har sånne kit der jeg skal chipen den også :)

 

GTI du har? :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert mange som selger kit, men ikke funnet noen som kan matche prisene til darkside hvertfall :)

 

Jepp. Oppgraderte til en GTI nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva sitter det i din nå? Å hva var det orginalt? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boran du tenker på? Den var en orginal 130hk tdi, samme som din. Den hadde fjernet egr ventil, oppgradert IC, åpent luftfilter, 3" eksos med fjernet kattalysator og chip. Er vell bare rundt 170hk i den da turboen ikke klarer mer, men ladet fra bånn og opp til 4600 så gikk bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 2,5" hele veien, med åpentfilter bare enda jeg :)

Så skal jeg bytte kam, turbo, oppakning, reg.reim og litt sånn :) så får vi se hva den tåler :))

 

Hvor mye har golfen du har bilde av der da? (:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golfen har 200hk :) er orginal enda

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytte kam? Ikke behov før langt over 200hk....

IC, større turbo, clutch og software så er du der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte på om det er noen som har gjort noe med turbo til Golf4 130hk?

 

Ja :P Står visst Volvo på turboen min nå : klø :

 

Lurer på om jeg kan gå opp i str til 140hk turboen og i tillegg kjøre på over 1,2-1,3 i ladetrykk med orginal intercooler?

 

140hk TDI har akkurat samme turbo og noen har tilsvarende størrelse fra KKK, altså ikke oppgradering.

 

Originalt ladetrykk på 130hk TDI er 1,35bar, med chip oftest på 1,5bar som gir ca. 170hk som nevnt over her. Er ikke så mye mer å hente fra den originale GT1749VA turboen uten at det går på bekostning av levetiden desverre. Turbo fra 150hk TDI (ARL) er plug and play, rekker litt lenger, ca. 180-185 ærlige hk, lader 1,6bar men merk at disse bilene har bedre frontmontert intercooler originalt.

 

Original 130hk TDI intercooler begynner allerede med kun chip å slite med heatsoak og HØYE innsugstemperaturer og en merker godt når effekten dras ned pga høy innsugstemp (spesielt på banekjøring)

 

Skal også bygge om til bedre bremser, men R32 bremser kostet alt for mye.

Så er det noen som har noen tips der ute? :)

 

Skal ha en dieselbil som fungerer bra på alle 4, så chip, turbo og understell er vel det som blir gjort tenker jeg. :)

På forhånd takk! :D

 

Trenger kun å oppgradere bremseklosser og bremsevæske så har du bremser som dekker det meste av kjøring bilen din noen gang vil se, Yellowstuff R eller Ferodo DS2500 er klosser en kan kjøre med hele året som biter som originalt når de er kalde og biter sykt mye bedre når de har fått arbeidstemperatur. Sammen med en GOD bremsevæske med høyt kokepunkt (Delphi Lockheed Racing Performance, ATE Super Blue Racing, ATE Typ200 etc.) så har du et oppsett som funker. Jeg har kjørt en del bane med dette uten problemer i det hele tatt. Originalklosser har jeg ufrivillig satt fyr på...

 

Har også hatt 330x32 oppsett med Compbrake 4 stempla calipere (Brembo 993tt calipere, bare produsert med annen logo) og det bremsa jo mye mer, men egentlig unødvendig før du skal bygge bil kun for bane eller at du har MYE effekt som krever mye ombygging og masse $$$

 

Skal disse bilene funke bra på alle 4 som du sier så må du selvsagt ha 4Motion ;)

 

PS. Enten en liker det eller ikke så dreper en totalt kjøreegenskapene på Golf 4 med for mye senk :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dysene holder til 200-220, men turboen er nok litt andpusten.... :(

 

ASZ 130hk har samme pumpedyser som ARL 150hk, holder til 220-230hk

 

Bytte kam? Ikke behov før langt over 200hk....

 

Enig! 250hk+ så kan det være verdt kronene å oppgradere kammen på disse. Men hvis kammen ryker før det så slenger en selvsagt ikke i en original kam.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og skal en trimme ASZ et godt stykke, så er det en fordel å slenge i topplokksboltene fra ARL 150hk da de er i 12.9 stål kontra 10.9 som de originale strekkboltene er lagt av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS. Enten en liker det eller ikke så dreper en totalt kjøreegenskapene på Golf 4 med for mye senk :(

Kan si meg enig i dette

mitt var vel temmelig godt under lovlig høyde, stilte til lovlig høyde for å få det skrevet inn i vognkortet.

Har ikke skrudd det ned igjen enda. Vil hvertfall anbefale justerbare stag til camber og toe-in, samt kortere stab stag endelinker hvis du skal lavt. Vet ikke hvor mye kjøreegenskapene blir påvirka da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan si meg enig i dette

mitt var vel temmelig godt under lovlig høyde, stilte til lovlig høyde for å få det skrevet inn i vognkortet.

Har ikke skrudd det ned igjen enda. Vil hvertfall anbefale justerbare stag til camber og toe-in, samt kortere stab stag endelinker hvis du skal lavt. Vet ikke hvor mye kjøreegenskapene blir påvirka da?

 

Blir fortsatt påvirket da hjulvinklene endres mye mer ved fjæring enn det de gjør når bilen er høyere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.