A6 C5 er tung på rattet er servotronic standard?

Anbefalte innlegg

Kjøpte en C5 2003 A6 2.5TDIQ for noen mnd siden. Generelt veldig fornøyd med bilen, men reagerer på at den er litt tung på rattet når jeg kjører sakte og står stille. Absolutt til å leve med, men litt knotete ved f.eks lukeparkering.

Vår 95 C4 er levert med servotronic og er utrolig mye lettere på rattet, og jeg mener at min C5 er tyngre en det som er normalt på andre biler med servo.

Er servotronic tillegsutstyr på C5?

Noen som kan gjøre at den føles tung på rattet?

Vagcom melder ingen feil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på det samme, så løftar denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Servotronic er ekstrautstyr ja.

Sent fra min SM-A510F via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ekstrautstyr ja, men på de bilene uten servotronik, regner jeg med at det er en mellomting, slik at den ikke blir alt for tung på rattet

På biler med servotronic blir den noe tyngre om dette releet nede på tannstanga er deffekt eller ikke får 12v slik at det åpner.

Undersøk om du har noe ledninger inn på tannstanga, har du ikke det kan du bygge om ganske enkelt, enten ved å koble konstant strøm på tannstanga, (litt skummelt på motorveien) eller på den rette måten, tror kufatec har noe ombyggings elektronikk. du skal iallefall ha et signal fra spidometeret

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, då har eg noko å jobbe utifrå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.