Anbefalte innlegg

Jeg holder på å finne vinterdekk (pigg) til Caravellen til fattern, 195/70/15. Denne har load index 97 og må derfor ha varebildekk.

Han har tidligere kjørt Nokian Hakka C Van og har vært greit fornøyd med disse. Nokian lanserte disse dekkene i 2006 og produserer de fortsatt i dag, mens Contintental kom med nye varebildekk i fjor, Vanco Ice Contact. Hva skal man velge? Noen med erfaring her som kan komme med innspill?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/65R15 finnes i LI99 og kan da brukes på den bilen. Det er et vanlig personbildekk og derfor mye mykere å kjøre på en C dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mindre støy og bedre grep?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Simon er inne på, se på andre dimensjoner. Skulle skaffe vinterdekk til en kollega (Transporter, 205/65-16). Lite utvalg i den dimensjonen. Såg på 215/60-16 i stedet for, mye bedre utvalg med en gang. Endte opp med å kjøpe Hakkapeliitta 8, 4 dekk kom på ca 6800,- + montering.

205/65-15 Hakkapeliitta 8 - 1108,- + mont / stk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holder på å finne vinterdekk (pigg) til Caravellen til fattern, 195/70/15. Denne har load index 97 og må derfor ha varebildekk.

Som andre sier, du må ikke ha varebildekk for å greie 97 lastindex. Mange større personbiler bruker dette og enda høyere. Min bror har en T5 med personbildekk på vinteren, og han er storfornøyd med dette. Mer komfortable enn C-dekk er de også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt Hakka 7 i de 4 siste årene på min Caravelle no, helt konge.

Vanlig vinterdekk er jo bedre enn varebildekk, så derfor er valget enkelt.

Har aldri blitt stoppet der de sjekker lastkoden på dekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til alle sammen for innspill.

Continental Conti Ice Contact 205/65/15 bestilt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.