#1 Skrevet Oktober 9, 2013 Jeg holder på å finne vinterdekk (pigg) til Caravellen til fattern, 195/70/15. Denne har load index 97 og må derfor ha varebildekk. Han har tidligere kjørt Nokian Hakka C Van og har vært greit fornøyd med disse. Nokian lanserte disse dekkene i 2006 og produserer de fortsatt i dag, mens Contintental kom med nye varebildekk i fjor, Vanco Ice Contact. Hva skal man velge? Noen med erfaring her som kan komme med innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 9, 2013 205/65R15 finnes i LI99 og kan da brukes på den bilen. Det er et vanlig personbildekk og derfor mye mykere å kjøre på en C dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 9, 2013 Mindre støy og bedre grep? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 9, 2013 Som Simon er inne på, se på andre dimensjoner. Skulle skaffe vinterdekk til en kollega (Transporter, 205/65-16). Lite utvalg i den dimensjonen. Såg på 215/60-16 i stedet for, mye bedre utvalg med en gang. Endte opp med å kjøpe Hakkapeliitta 8, 4 dekk kom på ca 6800,- + montering. 205/65-15 Hakkapeliitta 8 - 1108,- + mont / stk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 9, 2013 Jeg holder på å finne vinterdekk (pigg) til Caravellen til fattern, 195/70/15. Denne har load index 97 og må derfor ha varebildekk. Som andre sier, du må ikke ha varebildekk for å greie 97 lastindex. Mange større personbiler bruker dette og enda høyere. Min bror har en T5 med personbildekk på vinteren, og han er storfornøyd med dette. Mer komfortable enn C-dekk er de også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 10, 2013 Jeg har kjørt Hakka 7 i de 4 siste årene på min Caravelle no, helt konge. Vanlig vinterdekk er jo bedre enn varebildekk, så derfor er valget enkelt. Har aldri blitt stoppet der de sjekker lastkoden på dekket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 10, 2013 Takk til alle sammen for innspill. Continental Conti Ice Contact 205/65/15 bestilt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...