Audi 80 2.3E Starter ikke når motor er driftsvarm

Anbefalte innlegg

Audi 80 2.3E 1992 Går ujevnt på tomgang når den er kald etter bytte av tenninga deler. Ikke noe problem når motor er varm, men hvis man stopper motor vil den ikke starte igjen hvis ikke tempsensor blir kobler fra, den går da normalt. Tempsensor er byttet men problemet ble ikke borte. Noen som har noe erfaringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem på samme bilen. Det var lambdasonden som var synderen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ikke inn på se heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønte ikke siste meldingen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager, jeg mener at jeg ikke kommer inn på styreenheten. Så jeg får ikke lest feil koder, skal prøve å måle lambda. I morgen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkodene på en NG skal leses av med kontrollampe, ikke med VCDS. Jeg fikk bare opp feilkode på temperaturgiver, men det hjalp ikke å skifte denne. Forsøkte flere ganger. Til slutt var det en som fortalte meg at det var lambdasonden som var det egentlige problemet, han hadde vært borti det samme tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dog, lambda er inaktiv rett etter start, altså til den er varm (30-60 sekunder). Dersom motor starter om man kopler ifra temp-giver så ville jeg begynt med å måle verdiene på denne. Sjekk også grundig om motor suger falskluft, veldig mange problemer på K/KE/KE3-Jet er pga falskluft.

VerditempECU-1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.