Løs innmat i frontlykt Passat 3bg.

Anbefalte innlegg

Skulle skifte pære i den ene frontlykta og da løsnet innmaten litt inne i lykta. Fikk med nebbtang pirket ut en hvit bit som ikke var knekt av noe slag men hadde løsnet. Er det mulig å ta av glasset på disse lyktene slik at jeg før hektet dette sammen igen, eller må det handles inn ny lykt.

Til info er det vanlig lykt med el-justering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta og se på hvordan glasset er festet, er det metallklips eller lignende langs glasset så er det ingen problem og åpne det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener at du må inn i ovnen med lykten for å få av glasset (limt)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel sannsynligvis (forhåpentligvis) limt med butyl. Varm forsiktig rundt kanten av glasset, så vil det til slutt kunne løsnes. Trenger ikke bruke ovn, det går med varmluftpistol på svak varme

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel sannsynligvis (forhåpentligvis) limt med butyl. Varm forsiktig rundt kanten av glasset, så vil det til slutt kunne løsnes. Trenger ikke bruke ovn, det går med varmluftpistol på svak varme

Ok. Men hva bruker du når du skal ha lykta sammen igjen, som ikke er et vidundermiddel som bare bilverksteder har og som ikke koster all verden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig superlim som tåler varme og kalde jør jobben ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Men hva bruker du når du skal ha lykta sammen igjen, som ikke er et vidundermiddel som bare bilverksteder har og som ikke koster all verden?

Da bruker du et middel, eller produkt om du vil, som heter butyl. Denne kommer i en pølse på 6-8 mm. Legg en ny pølse i sporet hvor denne skal ligge på lyktehuset, varm den opp med varmluftpistolen, og press lykteglasset på plass.

Butyl kan kjøpes fra f.eks. forretninger som selger utstyr til karroseriverksteder, eller som jeg gjorde selv, jeg kjøpte en pakke på 4x2.5 meter hos min lokale Audi-forhandler. Betalte bare noen hundrelapper den gang, men det er sikkert 10 år siden. Min pakke er levert av Teroson.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva den lykta er limt med, men har prøvd varmluftpistol og div. Falsen er dobbeltlimt og det er nok ikke meningen / mulig å få dette fra hverandre slik at lykta blir brukanes etterpå.

Jeg vil i hvertfall ikke anbefale noen å prøve.

Hva anngår butyl så får du kjøpt en stor tube på biltema for 39kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd å ta ut lykta å presse det sammen igjen. innmaten i lykta på allroaden min løsnet under pærebytte, skrudde ut lykta å fikk presset den på plass igjen ved å ta av baklokket på lykta=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd å ta ut lykta å presse det sammen igjen. innmaten i lykta på allroaden min løsnet under pærebytte, skrudde ut lykta å fikk presset den på plass igjen ved å ta av baklokket på lykta=)

Det går nok ikke her. På det ene festet så kanskje, men den ene biten som sitter på justerings-skruen datt ut og løsna, så det går nok ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.