HASTER: Audi 80 Quattro gikk dårlig og døde ut, starter ikke igjen.

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Bilen begynte igår å dra veldig dårlig på lavt turtall når den var kald, måtte ha mange forsøk på å komme opp en liten bakke.

Idag så var det det samme, den gikk dårlig i oppoverbakker når den var under 80 grader og om man rusa den opp så sperra den på rundt 3500 omdreininger.

 

Venta til den ble varm og den ble normal igjen.

Så på bilen litt å hørte etter ulyder, eller noe unormalt og det eneste jeg fant var at det sø ut som at reimhjulet på veiva gikk skeivt eller er skjeivt, kvente litt på det men det var ikke løst eller klarte å move det på noe vis.

 

Når jeg skulle hjem idag så hadde bilen stått i 1,5 time og etter 4-5 km så dro bilen veldig dårlig, fikk den ikke over 3 gir og den gikk veldig dårlig. Etter ca ei mil så var det en liten bakke, og da døde bilen helt ut. Åpnet panseret og eksosmanifoild var helt rødglødenes, og når jeg prøvde å starte gikk starteren rundt men slo ikke inn på noe vis.

 

Noen som har noe anelse om hva som kan være galt, og hva jeg bør sjekke? Hadde en liten eksoslekkasje jeg skulle ordne i morgen, og denne har vært der noen dager om det har noe å si.

Trenger sårt hjelp nå.

 

Atle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har også vært tungstartet i det siste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper om du sier noe om modell og motor, skal jeg tippe etter symptomene dine, vil jeg kanskje gjette på altfor lite bensin (pumpe, filter) eller tett katalysator.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1992, 2.0 16v Quattro.

Har hatt av katalysatoren nå, men nå slår ikke innslaget på starteren inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ha blitt for varm pga. eksosen, regner med at du har bra med strøm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bra med strøm ja.

Var rundt 90 grader når det skjedde på motoren igår.

Har begynt å se på registerreim om den kan ha hoppet over.

Bolten på nedre hjulet var helt løs.

Veit du hvordan merkene skal være på registerreima skal være? Og hvordan det skal stå?

Noe mer forslag til hva jeg kan sjekke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

merkene på regreima er kurrant. nedre merke mot pil på deksel. øvre merke mot pil på toppdeksel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oida! Ja, da er det nok kjekt å sjekke regreim! Er reimhjulet løst, bør du kanskje sjekke om veiva står rett på reimhjulet også, den kilen tåler ikke hva som helst.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reim sto hvertfall 3 tenner feil på kammen i forhold til merket.

Stor sjangse for at det har gått noen ventiler?

Kan seden ha varmskjært seg? Motoren var ikke på mer enn 90 grader når det skjedde men.

 

Atle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du hørt no urovekkende lyder? slik som høyt smell etc før stopp? du kan ha hatt såppas til flaks at du har tatt dette før motor havaraerte

 

dra til igjen bolten, sett timing på nytt. og tørn motor for hånd. da finner du ut om noe gikk til skogs

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hørt noe lyder nei..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viser seg at det er havari på toppen. Fant igjen deler av dyser i tre av innsugsventilene. Om noen har motor til salgs så skrik ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.