#26 Skrevet Oktober 15, 2013 Enkelte av tappene til biltema er så dårlige at de knapt kan brukes til annet enn å friske opp gjenger, Det du trenger er helicoil løsgjenger med 14x1.5 men annbefaler nye spacere helst Anbefaler IKKE Helicoil i aluspacere, bruk Time-sert eller lignende innsatsgjenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Oktober 15, 2013 Har en kompis som også har en H&R spacer med ødelagt gjenger, mannskit alu opplegg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Oktober 17, 2013 Anbefaler IKKE Helicoil i aluspacere, bruk Time-sert eller lignende innsatsgjenger. Hvor får man tak i dette ? Robert - - - Updated - - - Har en kompis som også har en H&R spacer med ødelagt gjenger, mannskit alu opplegg... Det skal jo være topp kvalitet, mens syns jo ikke 1.5 år er så lenge. Har tatt av felgene kanskje 7-8 ganger på den tiden. Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Oktober 17, 2013 Jeg kjøpte min gjengetapp hos den lokale Tools-butikken for ca 3 år siden, men aldri i verden at jeg betalte så mye som 500 spenn for den. Ser at du bor i Oslo, has du sjekket andre forretninger som selger verktøy? Den koster 350 uten mva sa han Nei, har ikke det. Men spiller egentlig ingen rolle på prisen, så lenge den gjør jobben Har ikke bestemt meg ennå for hva jeg skal gjøre. Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Oktober 17, 2013 Würth har time-sert. Alu er myk, dvs kort holdbarhet hvis man må skru i det. Er ikke stor forskjell i legeringene de forskjellige leverandørene bruker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Oktober 17, 2013 dette er jo litt avsporing men for de som vil ha skrudde alu spacere bør absulutt vurdere å sette inne pinneskruer isteden som man limer med loctite, og heller bruker hjulmuttere, enklere og raskere i bruk, og man sliter stål mot stål istedet for stål mot alu. Siden de allerede har skjert seg for deg Robert vil de jo være svekka selv om du får frisket opp gjengene, så kan være å sette inn studs kan være en smart løsning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...