Diverse feil på VW Passat TDI 4 Motion.Feilkoder sammenheng?

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden hatt en del problemer med min VW Passat TDI 4 motion.

Problemet nå er at innimellom slår ESP lampe seg på under kjøring og bilen rister noe voldsomt.

Stopper jeg bilen kan det lang tid føre problemet kommer tilbake med det kan også gå fort.

Føre ESP lampe lyser så begynner bilen og nøkke og småfuske litt. Fortsetter jeg da gasspådraget kommer ESP lampe på.

Bilen har også innimellom en tendens til å fuske og nøkke men dette er veldig til og fra..

Jeg har feilsøkt bilen nå og fått opp følgende feilkoder:

-16685 Feiltenning sylinder 1

-17964 Ladetrykk regulering

-17552 Luftmassemåler mekanisk feil

-18074 Pumpeventil innsprøytningsdyse sylinder 1

LMM er helt ny....Men er det noen sammenhenger med disse feilkodene og symptomene jeg har?

Tips og råd tas imot med takk =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg vet har skjedd men vet ikke om det gir utslag,er at kontakten til LMM,er det noen biter inni kontakten som har knekt men det ser ut til at den knepper fint på plass for det...Men kan dette være årsaken til feilkoden 17552

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en 3bg dette? Sjekk ut leningsnettet til dysene. Kan være det som er gåent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette er en 02 Passat 3bg. Har hørt at ledningsnettet er en svakhet på disse men hvor finner jeg nytt ledningsnett? Hva heter delen.

Er det en 3bg dette? Sjekk ut leningsnettet til dysene. Kan være det som er gåent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når en av de 2 dysene som har tatt kvelden på min audi så fikk jeg sånn rykk å napp typ kengeru hopping bortover. Det er dog en 05 mod med motorkode BKD.

I forhold til ESP lampa som lyser, min lyste også når haldex pumpa tok kvelden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når en av de 2 dysene som har tatt kvelden på min audi så fikk jeg sånn rykk å napp typ kengeru hopping bortover. Det er dog en 05 mod med motorkode BKD.

I forhold til ESP lampa som lyser, min lyste også når haldex pumpa tok kvelden.

Er ikke problemet til Tommy ihvertfall, da en 3bg har torsen drivverk, og ikke haldex. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette er en 02 Passat 3bg. Har hørt at ledningsnettet er en svakhet på disse men hvor finner jeg nytt ledningsnett? Hva heter delen.

Etter det jeg har forstått koster ikke dette så mye, så jeg ville kjøpt det på Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.