audi 200 quattro 10vt kg mistet kompresjon ?

Anbefalte innlegg

hei. har kjøpt meg gobil. køyrde den frå oslo- bergen uten problem. den kuttet ved pådrag pga høgt ladetrykk.

fikk stillt dette ned og tok ein prøvetur. da drog eg den ut til ca 5000rpm og den gjekk heilt reint. når eg slapp gassen for og køyre inn til sida og snu, stoppet bilen og ville ikkje starte igjen. drog så bilen igang igjen og går fint visst du har litt gass. går ikkje på tomgang.

mistenker dårleg komp, da den ryker kvitt. skal få ta ein komp test.

er det evt muligt og ta ned bunnpanne, å ned me stempler og skifte eller er dette vanskeligt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryker hvitt, ofte et tegn på at det kommer kjølevæske inn i sylinderen. Kan være at du har tatt toppakningen når du dro den til 5000 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrigerer røyk fra hvit til grått da det er olje røyk. Lukter også brent olje, og det kommer eksos opp peilepinnen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru ut alle plugger å ta en komp. test

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru ut alle plugger, bruk en lommelykt og se om alle stempler er hele. Jeg vet ikke om en KG har smidde stempler? Vet at MC har det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal få ta komp test idag so får eg håpa at det ser greit ut....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor er det billigste og raskeste plassen og kjøpe arp bolter, toppakning , stempel fjøre osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er feilen på motoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjennomslag, skyter komp i bunnpanne, og opp veivhus ventilasjonen. Har ikkje fått av topp enda, men er ikkje trykk i kjølevann, så det kan vel ikkje vera topp akning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vel brenne toppakning mellom sylinder og oljetur eller retur også på 10-ventilern, da kan du få dårlig komp og brenne olje. Er det gammel original papirpakning kan nok den ryke ganske plutselig. Nå er jeg ingen 10V-kjenner, men jeg går ut fra at Audi ikke har funnet på noe eksepsjonelt med denne i forhold til 20V-motoren.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja håper selvfølgelig det kun er toppakning :-) blir spennande og sjå når eg kjem heim og får løyst av toppen imåro. Intercooleren var full i olje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fekk skrudd av topp i går. fann ikkje ein einaste feil på toppakning eller ventiler osv. stempelfjørene da mest sannsynlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok ut alle 5 stempel på lørdag og alle var knuste/sprukne rundt der ringene er montert. skal få lagt inn bilder idag. så no må eg få tak i nye stempel evt ein delemotor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20131018_215753.jpg

bilde av stemplene har eg ikkje. noken her inne so veit om eg kan bruka mc2 bunndel og blokk og bruke KG topp? :)

20131018_215738.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.