#1 Skrevet Oktober 13, 2013 Hei. Etter havari på min trenger jeg å få tak i en 2.0 16v som passer i min 92 Audi 80 2.0 16v Quattro med motorkode 6a. Har lest at man finner samme motoren i noen VW, noen som kan si hvilke? Har funnet en,men er dette den samme motoren? Noen som ser det ut i fra bilde? Bilen den sitter i er en passat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 13, 2013 ETKA sier at den er brukt kun i 80 og Coupe.. Men at det kan være samme motor i VW men da med annen motorkode står det ikke noe om, men det er ingen 6A motorkode hos VW-delen vertfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 13, 2013 Okei. Noen som vet hvilke vw motorer som passer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 13, 2013 9A, finnes i passat 16v samt Corrado 16v 2.0 16v lavblokk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 13, 2013 Finnes også i Golf MK2 GTI 16v. Kanskje ikke så mange Golfer i Norge med disse motorene, men du har ihvertfall et alternativ til å lete etter (hvis det passer - det skal ikke jeg gå god for). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 13, 2013 Finnes også i Golf MK2 GTI 16v. Kanskje ikke så mange Golfer i Norge med disse motorene, men du har ihvertfall et alternativ til å lete etter (hvis det passer - det skal ikke jeg gå god for). Ganske få, Mk2 med 2.0-16V ble bare solgt i USA/Canada. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 13, 2013 Mk III Golf GTI, er det samme motor? http://www.ebay.co.uk/itm/MK3-VOLKSWAGEN-GOLF-GTI-2-0-16V-DOHC-ENGINE-ONLY-/111185610032 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 13, 2013 Nei. 2l 16v abf er høyblokk :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 14, 2013 Så da vil det si at jeg må ha en ifra audi da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 14, 2013 Skaff deg en 9A fra Corrado eller Passat. Flytt over bunnpanne, sugerør på oljeprisen, innsug, oljefilter brakett og motordeler. Da har du en 6A 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 14, 2013 Passer g60 motor på girkassa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 14, 2013 samme boltsirkel, så ja når det kommer til motorfester etc, så har jeg nada snøring driver ikke med audi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 15, 2013 ACE er også en 2.0 16v som brukes i Audi Lavblokk med ABF topp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 15, 2013 ACE er vel også den som er brukt i competition om jeg husker rett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 15, 2013 Ja stemmer Det var faktisk noen 9A Corradoer som kom med ABF topp også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 15, 2013 ACE er vel også den som er brukt i competition om jeg husker rett Ja, og også i "vanlige" 80 uten Competition-pakken, og den fantes også i 100 og Coupe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 16, 2013 ACE og ABF, er motorkoden på de 6a også? Går de rett i bilen min? Trenger forslag til motor som passer rett i bilen. Atle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 16, 2013 nei, ACE og ABF er egne motorkoder på 2L 16v motorer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 16, 2013 Hva må gjøres for å sette i vr6 motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 16, 2013 adapterplate iallefall, er forskjellig boltsirkel på vr6 motorene så passer ikke rett på kassa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 16, 2013 Vil tro det er enklere med en Audi V6, selv om det sikkert er litt jobb det også. Kanskje billigere også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...