6-trinns diesel girkasse på S6 C4, hvilken kasse? erfaringer?

Anbefalte innlegg

Kjør på med dieselkasse :) jeg har det i min nå avdøde s4, jeg jadde ikke spool før ca 2800 men det var ingen problemer å ligge på 6 gir fra 70-80 og opp, trengte ikke ladetrykk for å holde det gående, biltralle med bil var heller ikke problem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det flere som er interessert i samme girkasse?

Jeg sjekker med han jeg kjøpte av om han har flere til salgs... så kan jeg ta de med hjem når jeg henter bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det flere som er interessert i samme girkasse?

Jeg sjekker med han jeg kjøpte av om han har flere til salgs... så kan jeg ta de med hjem når jeg henter bilen.

 

Tar gjerne en til jeg :)

Send meg PM !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da sjekker jeg priser... Han hadde visst to til. En overhalt (med papirer), og en annen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått pris på den overhalte kassa: 6990,-

Pris på den andre kassa kommer... tipper 4500-5500,-

 

Hvis jeg skal ta med kassene hjem kommer det 25% moms i tillegg på prisen...

 

Men jeg kan sjekke hva prisen er feridig levert i norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde gått for den overhalte kassa, det koster flesk og få byttet synkringene,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg velger å ta den overhalte kassa selv... det vil si at den opprinnelig kassa (CYT, kjørt 165.000km) er til salgs.

Jeg kan ta den med til Norge. Hvis den forskuddsbetales kjapt kan jeg selge den for 6000kr levert i Kr.sand.

Hvis ingen melder fra innen få dager legger jeg den ut for salg...

 

Så her er en gyllen sjanse sånn jeg ser det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg godt i gang med girkasse bytte i S6'n etter at 5trinns kassa mistet førstegiret og ble trang i 2giret forrige mandag..

 

En liten tanke.. I forbindelse med montering av DPJ Girkassa. Jeg har 2 alterativer, enkeltmasse og dobbelmasse svinghjul. Hva kan lønne seg ?

" mer masse i bevegelse, mer moment" noe som kanskje trengs i forhold til utveksling ?

 

Noen meninger om synspunktet mitt ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Behold DM svinghjulet med mindre du har planer om å ha 5-600 hk i motoren.

 

1,2 og 3 er likt med vanlig s6 6 trinns kasse..... så du vil ikke merke noen forskjell ved igangsetting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, planen på sikt er kanskje et 380 RS2 oppsett, pr. nå er det bare et MTM303RS oppsett.

 

Er kjent med utvekslingene på de forskjellige kassene ja :)

 

Ingen formening om fordeler/ulemper her ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg godt i gang med girkasse bytte i S6'n etter at 5trinns kassa mistet førstegiret og ble trang i 2giret forrige mandag..

 

En liten tanke.. I forbindelse med montering av DPJ Girkassa. Jeg har 2 alterativer, enkeltmasse og dobbelmasse svinghjul. Hva kan lønne seg ?

" mer masse i bevegelse, mer moment" noe som kanskje trengs i forhold til utveksling ?

 

Noen meninger om synspunktet mitt ?

 

Det eneste momentet du får av tyngre svinghjul er treghetsmoment :)

 

Slipper man å bytte utveksling bak ved bytte til dieselkasse? :) Gjelder dette også S2 med 5-trinns?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, planen på sikt er kanskje et 380 RS2 oppsett, pr. nå er det bare et MTM303RS oppsett.

 

Er kjent med utvekslingene på de forskjellige kassene ja :)

 

Ingen formening om fordeler/ulemper her ?

 

Hva spør du egentlig om som ikke er besvart tildligere i tråden?

 

Det eneste momentet du får av tyngre svinghjul er treghetsmoment :)

 

Slipper man å bytte utveksling bak ved bytte til dieselkasse? :) Gjelder dette også S2 med 5-trinns?

 

Velger du slik kasse fra A6 C4 så har den 4.11:1 utveksling. Nyere kasser fra A6 4B-karosseri kan ha annen utveksling i differensialen så det må du sjekke fra kasse til kasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.