Trenger jeg vag-com etter bytte av parkbrems på Passat 3c?

Anbefalte innlegg

Som overskriften lyder, så lurer jeg på om jeg trenger vag-com for å kode når jeg har byttet motoren til parkbremsen. (Har hatt den av og på uten å trenge vag-com)

Årsaken til at jeg skal bytter den er fordi den har knekt i ene festet.

Bilen den skal på er en passat 3c, 2007 modell. Har den første versjon av parkbremsen om det har noe å si. Jeg har ikke brukt parkbremsen etter at den ble knekt, og hadde ikke noen feilmeldinger på den. Har ikke bytta ennå, men kommer til å gjøre det relativt raskt ila ett par dager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter raskt søk på google så ser det ut som at det bare er å ta av gamle og sette på ny :)

ikke noe hokkuspokkus !

 

Gjort dette selv på volvo, og patenten ser nesten identisk ut.. der var det easy fix :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske sikker på at du må det med el. brekk. Slik at den justerer seg helt tilbake og ikke korrigerer for slitt bremsebelegg.

Ikke bytta på passat men tiguan må man det og det er vel likt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske sikker på at du må det med el. brekk. Slik at den justerer seg helt tilbake og ikke korrigerer for slitt bremsebelegg.

Ikke bytta på passat men tiguan må man det og det er vel likt?

 

Sant som du sier. Har vært borti å måtte gjør det på passat med elektronisk håndbrekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha vagcom for å kjøre en grunninnstilling av motorene etter at du har bytta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ikke det bare byttets motor da ?

den er vell bare å skru av mens allt står på også sette den nye på etterpå ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har jeg tenkt på bytte av klosser og ikke selve motoren :/

 

Mulig du ikke trenger å kode da, ettersom den skal justere seg selv etter slitasje på klossen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytta motor og klosser og skiver. Var bare å skru rett av/på igjen. Og trengte ikke vag-com. Får ikke feilmeldinger eller noe.

 

Googla litt selv også, og leste en DIY på nett en plass, og der skrev han at om man skrudde calipteren helt inn slik at den låste skiva, og så ut igjen 1 runde, skulle det være nok til at motoren greide å stille seg selv etterpå. Så det var slik jeg gjorde det. Er en T55 torx eller noe bak på calipteren som man kan skru på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.