#1 Skrevet Oktober 14, 2013 Som overskriften lyder, så lurer jeg på om jeg trenger vag-com for å kode når jeg har byttet motoren til parkbremsen. (Har hatt den av og på uten å trenge vag-com) Årsaken til at jeg skal bytter den er fordi den har knekt i ene festet. Bilen den skal på er en passat 3c, 2007 modell. Har den første versjon av parkbremsen om det har noe å si. Jeg har ikke brukt parkbremsen etter at den ble knekt, og hadde ikke noen feilmeldinger på den. Har ikke bytta ennå, men kommer til å gjøre det relativt raskt ila ett par dager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 14, 2013 Etter raskt søk på google så ser det ut som at det bare er å ta av gamle og sette på ny ikke noe hokkuspokkus ! Gjort dette selv på volvo, og patenten ser nesten identisk ut.. der var det easy fix 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 15, 2013 Ganske sikker på at du må det med el. brekk. Slik at den justerer seg helt tilbake og ikke korrigerer for slitt bremsebelegg. Ikke bytta på passat men tiguan må man det og det er vel likt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 15, 2013 Ganske sikker på at du må det med el. brekk. Slik at den justerer seg helt tilbake og ikke korrigerer for slitt bremsebelegg. Ikke bytta på passat men tiguan må man det og det er vel likt? Sant som du sier. Har vært borti å måtte gjør det på passat med elektronisk håndbrekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 15, 2013 Du må ha vagcom for å kjøre en grunninnstilling av motorene etter at du har bytta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 15, 2013 skal ikke det bare byttets motor da ? den er vell bare å skru av mens allt står på også sette den nye på etterpå ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 16, 2013 Her har jeg tenkt på bytte av klosser og ikke selve motoren Mulig du ikke trenger å kode da, ettersom den skal justere seg selv etter slitasje på klossen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 22, 2013 Jeg bytta motor og klosser og skiver. Var bare å skru rett av/på igjen. Og trengte ikke vag-com. Får ikke feilmeldinger eller noe. Googla litt selv også, og leste en DIY på nett en plass, og der skrev han at om man skrudde calipteren helt inn slik at den låste skiva, og så ut igjen 1 runde, skulle det være nok til at motoren greide å stille seg selv etterpå. Så det var slik jeg gjorde det. Er en T55 torx eller noe bak på calipteren som man kan skru på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...