RS2 Håndbremsen funker av og til.

Anbefalte innlegg

Håndbremsen har en tendens til å leve sitt eget liv ved at den fungerer innimellom når den settes på : rolleyes

Noen som veit hvordan dette kan fixes ? Vannskelig ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håndbremsen har en tendens til å leve sitt eget liv ved at den fungerer innimellom når den settes på : rolleyes

Noen som veit hvordan dette kan fixes ? Vannskelig ?

Er samme systemet som MB og Volvo bak på rs2, ligger bremse band inne i skiven (som en trommel) disse er ikke selv justerende, så dei må justeres med et skrujern når skiven er montert (gjenom hull i skiven), er nok en fordel å ta av skiven å sjekke tilstand på banda og vaske rent før justering.

Systemet virker ok når banda er just, men krever ofte vedlikehold.

fridtjov

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette noe en person med 2 tommeltotter kan fixe selv ?

Noe spesielt jeg skal ta hensyn til ?

Litt lei av å ikke kunne bruke brekket

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har min lille teori om at dette er det samme som på min fars volvo ...

belegget har løsnet av skoen og en gang ligger det i mellom slik at brekket virker - neste gang ikke....

Ivertfall samme symptomer ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det virkelig "kommer og går" heller nok jeg også til teorien om at båndet muligens har løsnet ja...

Stramme opp båndene bak klarer du fint selv, selv med flere enn to tommeltotter... ;-)

Du bør jo av med skiva da, for å se hvordan båndene ser ut.. puss rent, smør godt opp alt som bør smøres, og sett skiva på plass om båndene ser greie ut.. du strammer opp båndene med en skrutrekker gjennom hullet i skiva, ta med en lommelykt for å finne "justeringsskruen".. stram til båndene ligger helt inntil, og et lite knepp tilbake.. du kan jo prøve dette først, men gjør nok ikke noe å ta av skiva for en litt gundigere titt og ordentlig jobb... :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.