#1 Skrevet Oktober 15, 2013 Ska flytte oljefilter vekk fra orginal position på blokket og ser på en del forskjellige løsninger. Det første som laga krull er alle betegninger på filter. HP4, HP6, PH8A? Kun størrelse og type filter eller har desse betegninger noen annen funksjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 15, 2013 Kan dette hjelpe? http://www.aloha34.com/information/oilfiltertable.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 15, 2013 Veit ikke Heine Fikk googlet litt sjøl i natt og filtertype PH8A blir ju brukt i mange sammenheng, og der er det 3/4'' - 16 gjenger trur ej? Ser at 3/4'' - 16 er merka som universal i tabellen din. Ska ikke va enkelt at handle slikt i Usa, hvorfor kan der ikke bare va en type 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 15, 2013 Dette filteret er i alle fall til R32 motoren og det er et innsatsfilter fra Fram. http://www.framcatalog.com/PartDetailWindow.aspx?b=F&pn=CH9461 Det er også en "Cross Reference" liste i bunnen med nummer til mange andre merker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 15, 2013 Org. delenummer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 15, 2013 Har fjerna orginalt filterhus og har no kun slanger inn og ut fra blokket som ska gå via et filter og oljekjølern. Denne ser ju grei ut, http://www.jegs.com/i/Derale/259/35709/10002/-1 Med flere inn og utganger så er det vel mulig at få en accusump inn der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 15, 2013 Såg litt spennende ut denne, http://www.jegs.com/p/Peterson-Fluid-Systems/Peterson-Remote-Filter-Mounts-with-Engine-Oil-Primer/2463358/10002/-1 Det må ju va en god plan at få rundt litt olje i systemet før du starter hvis bilen har stått i ro veldi lenge? Men hvor tar denne pumpa olje ifra? Syns det va lite info her og har aldrig vart borti noe slikt før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 15, 2013 Såg litt spennende ut denne, http://www.jegs.com/p/Peterson-Fluid-Systems/Peterson-Remote-Filter-Mounts-with-Engine-Oil-Primer/2463358/10002/-1 Det må ju va en god plan at få rundt litt olje i systemet før du starter hvis bilen har stått i ro veldi lenge? Men hvor tar denne pumpa olje ifra? Syns det va lite info her og har aldrig vart borti noe slikt før. Filterholder/m primer pumpe. Ps. Denne pumpen er IKKE i bruk under kjøring, den står i serie med motor og oljekjøler og er kun for å (forhåndssmøre) før oppstart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 16, 2013 Helt klar øver dette Heine. Hvis du ser så er det inn og ut via filter, og en 3:e inn eller ut av pumpa. Va dette ja lurte litt på? Sikkert en heilt unødvendig funksjon men sitter her alene og bare spekulerer. Hvis man tar et oljebytte så blir ju slanger til og fra kjøler, termostat, filter tom før olje. Oavsett hur kjappt oljepumpa bygger opp trykk så er det en del i systemet at fylle opp i forhold til der kun filter står på blokka, så var bare en tanke at denne mekaniske pumpa kanskje va en god løsning før start? Som sagt, bare spekulasjoner og alle innspill hjelper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...