#1 Skrevet Oktober 15, 2013 Noen som har erfaringer med luft understell på vinter? Er det noen ettermarked systemer som takler en vinter med salt og snø..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 15, 2013 Det viktigste å ta hensyn til er vedlikehold iløpet av sommerhalvåret med jevnlig tømming av watertraps og tank. Hadde jeg kjørt luft nå så hadde jeg nok koblet ifra slangene til hver airstrut å blåst igjennom ventilblokk/ventiler. Samme gjelder også å fokusere på eventuelle små lekkasjer, mere temperatursvingninger gjør at ting krymper og da kan en liten lekasje bli stor. Greit å handle kvalitets fjørbein som tåler salt. Rustfri fjørbein og koblinger av god kvalitet fra Tess eller bagriders er å foretrekke fremfor random ebay varer. Også greit å huske på å ikke slamme bilen når man parkerer, da det fort blir isdannelse i enveisventilen utifra kompressoren og det kan fort fryse tett i watertraps, noe som kan medføre at bilen ikke lar seg heve når man skal på jobb om morgenen Er mange som prater om "air brake anti freeze middel", men her er det flere meninger om hvor vidt dette ødelegger mere enn det redder i det lange løp. O ringer og pakninger i ventilblokken kan ta skade av for mye antifreeze og sørge for at disse blir ødelagte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...