hvilken 4 trinns automat passer type 81/85 med 2.0/2.2 5er?

Anbefalte innlegg

Hei

som overskrift sier, lurer jeg på hvilken 4 trinns automat som passer min 1983 Audi 80 typ 81 5E.

Bilen har en 2.0 5er, men regner med at det er akkurat samme som 2.2 5er da det bare er slag lengde på veiva som er annerledes.

noen som vet når 4 trinn automat kom, og evnt hvilken som passer min bil.

vet jo at man finn Audi 200 turbo uten Quattro og med automat helt til i 1989.

regner med at det er 4 trinns automat i denne.

noen som vet?

hadde vært kjekt med 4 trinns i stedet for 3 trinns pga bensin forbruk, turtall og støy i "marsj" fart..

svein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok finne kassen fra 1992 eller nyere med 5-sylindret motor, for da bør det passe greit mot motorblokka i det minste. Både 80- (B4) og 100 (C4)-serien fantes med femmer og automat, men mest vanlig er det nok i Audi 100 og Audi Cabriolet fra 92 og nyere. Før 92 fantes bare 4-trinns i V8 quattro, ellers var girkassene 3-trinns, og ikke veldig gode.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, takk for svar.

så det du henviser til her er rene "mekaniske" kasser, og ikke noen som er styrt av noen form for "motorstyring/elektronikk etc"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er det elektronisk styring på 4-trinns kassene, de tilpasser seg ditt kjøremønster. Har aldri eid noen Audi med slik girkasse, jeg bare ramset opp hvilke biler som har femmer og 4-trinns girkasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.