#1 Skrevet Mai 24, 2005 Er det noe effektforskjell på 5-3 eksos(står på JT) og 5-2 eksos(står på KV). Lurer på dette da jeg har begge typene og er usikker på hvilken jeg skal bruke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2005 Min bil med KV har 5-3 eksos, det eneste jeg vet om dette er fra USA-modellene. Der brukte fwd-bilene (Audi 4000 aka 90 type 81) 5-2 eksos og quattroene brukte 5-3, dette ga 5 hk mere effekt på quattroene over fwd. Europeiske biler derimot, har samme hk og nm uansett om de er fwd eller quattro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2005 Hørte med Finn Gjestland (forf. av boka "Trimming av standardbiler") om dette. Han sa at bilen fremfor alt ville få en mye finere "gange" med 5-3 manifolden, og at det var litt å hente på effekten (spesiellt hvis man ville porte topp osv etterhvert). Dette er hva jeg har hørt. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2005 Planen min er å prøve å få henta ut mest mulig effekt for minst mulig penger. Hvor får man tak i boka "Trimming av standardbiler"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 27, 2005 Høres ut som en kjent plan det ja..=) Vil anbefale deg å overhale og porte toppen din sammen med en passende kam...Det vil sette deg tilbake en 12-15 lapper tipper jeg, men da har du nok rundt en 185 hissige HK`s...(med utg.pkt i en 136 hk`s altså..). Boka, som er en omskrevet utgave av "Autos schneller machen", finnes på de fleste bibliotek eller Automobilia (bil-bok butikk i Oslo). Er noen år siden den kom da..1986, men står endel interessant der..=) Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...