Effektforskjell på 5-3 og 5-2 eksos?

Anbefalte innlegg

Er det noe effektforskjell på 5-3 eksos(står på JT) og 5-2 eksos(står på KV).

Lurer på dette da jeg har begge typene og er usikker på hvilken jeg skal bruke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil med KV har 5-3 eksos, det eneste jeg vet om dette er fra USA-modellene. Der brukte fwd-bilene (Audi 4000 aka 90 type 81) 5-2 eksos og quattroene brukte 5-3, dette ga 5 hk mere effekt på quattroene over fwd. Europeiske biler derimot, har samme hk og nm uansett om de er fwd eller quattro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte med Finn Gjestland (forf. av boka "Trimming av standardbiler") om dette.

Han sa at bilen fremfor alt ville få en mye finere "gange" med 5-3 manifolden, og at det var litt å hente på effekten (spesiellt hvis man ville porte topp osv etterhvert).

Dette er hva jeg har hørt.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planen min er å prøve å få henta ut mest mulig effekt for minst mulig penger.

 

Hvor får man tak i boka "Trimming av standardbiler"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en kjent plan det ja..=)

 

Vil anbefale deg å overhale og porte toppen din sammen med en passende kam...Det vil sette deg tilbake en 12-15 lapper tipper jeg, men da har du nok rundt en 185 hissige HK`s...(med utg.pkt i en 136 hk`s altså..).

 

Boka, som er en omskrevet utgave av "Autos schneller machen", finnes på de fleste bibliotek eller Automobilia (bil-bok butikk i Oslo). Er noen år siden den kom da..1986, men står endel interessant der..=)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.