#1 Skrevet Oktober 16, 2013 Problemet startet en morgen jeg skulle ut å kjøre. Merket fort at jeg ikke hadde turbotrykk. Vakumet går fint opp til 0 og nåla blir der ved pådrag. Turboene uler på en litt rar måte, nesten som en "snakkende" katt. Ingen røyk, ingen feilkoder. Har sett over de fleste tilgjengelige slangene. Har prøvd å koble ut N75. Lagde meg en trykktester, men fikk bare prøvd med en sykkelpumpe. Fikk ikke bygget noe trykk, men jeg stoler heller ikke helt på testeren min Noen som har tips til hvordan jeg kan finne problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 16, 2013 hvilken bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 16, 2013 http://forum.vacn.no/showthread.php?258762-Min-Audi-S4-B5-Franken-Hybrid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 17, 2013 Kan re du har lekkasje på en trykkslange/rør ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 18, 2013 Da har jeg fått skjekket litt mer. Hadde bilen i løftebukk og alt såg bra ut. Ved gasspådrag var det kun ulelyd fra høyre turbo, ingen lyd fra den andre. Prøvde meg på en trykktest, men lokket på testeren poppet av. Fikk bygget opp litt trykk, så det forteller meg at det hvertfall ikke er en stor lekkasje. Begynner å frykte det værste her, kan turboene ta kveld uten forvarsel? Alt fungerte fint frem til problemet oppstod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 18, 2013 Går utifra at du har skjekket denne y-slangen som går inn på gasspjeldet? Standard problem at den revner... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 20, 2013 Y-slangen er i silikon og er hel og pen. Neste steg tror jeg får bli å teste wastegate-klokkene og spjelda. Med mindre noen har en oppskrift på å få laget en skikkelig trykktester. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 20, 2013 http://www.audizine.com/forum/showthread.php/379869-B5-S4-How-to-build-a-diy-pressure-tester 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 20, 2013 Har allerede laget en, men fant ingen skikkelige deler jeg kunne bruke. Om noen vet hvor jeg kan kjøpe passende deler til en trykktester, så hadde jeg blitt glad 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 9, 2013 Hvordan går det her? :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 10, 2013 Er på jobb, så får ikke sett mer på den før etter den 13. Har bestillt meg trykktesterkit også: http://www.turboboostleaktesters.com/servlet/the-137/Pro-dsh-Kit-cln--AUDI-S4-2.7T/Detail 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 21, 2013 Endelig hjemme fra sjøen, trykktestkitet venter på posten. Noen som har kompressor og noen ledige minutt til trykktesting? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 21, 2013 Da fant jeg lekkasjen Såklart måtte det være den velkjente TBB (throttle body boot). Noen på Haugalandet som har en ekstra liggende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 21, 2013 Har en samco tbb liggende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 21, 2013 NICE! Happydance \o/ Pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 21, 2013 Pm Sendt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 21, 2013 Takk for hjelpen å langt Sindre! Bytte av TBB hjalp ikke. Fremdeles ingen turbotrykk, den ene turboen lager en rar lyd, litt som en skadet katt. Vi koblet oss opp med VAGCOM-kabel og tok en rask titt på noen blokker. Screeenshot'et er fra når bilen stod i tomgang. Noen som har feilsøkingstips når en har tilgang til VAGCOM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 22, 2013 Prøvde å kjøre uten wastegatene koblet til N75, ingen merkbar forskjell. Prøvde å sette trykk på wastegatene, fikk det ikke helt tett, men greit trykk. Noen millimeter bevegelse på wastegate stag. Hvor mye skal til for å åpne/lukke wastegate? Kan det gjøres for hånd? Liten snutt av hvordan den høres ut nå. [video=youtube_share;w9ge4PUzgww] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 22, 2013 Hadde i allefall ikke kjørt bilen.en meter før feilen er funnet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 22, 2013 Kjører bilen minst mulig! Høres ikke bra ut... Fikk satt trykk på wastegatene, og de beveger seg som de skal. Skal ta en grundigere trykktest av systemet i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 22, 2013 hadde samme problem på min 1.8t da hadde æ blåst av slangen som går fra turbo til IC 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 22, 2013 Detta hørtes alt annet enn bra ut! Håper ikke bilen er i bruk frem til du finner feilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 23, 2013 Hva tror dere et verksted tar for å demontere downpipes og skjekke turboene? Har også shortshift, snub, motor- og girkassefester som skal monteres, fordel å gjøre dette samtidig? Hadde jeg hatt garasje så skulle jeg gjort det selv, men ser ut til at jeg ikke har noe valg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 25, 2015 Da har jeg fått meg en ny trykklekkasje. Kommer ikke over 0 på turbotrykksmåleren. Ved trykktesting av hele systemet klarer ikke testeren å bygge opp trykk, altså det lekker en del. Har fått noen tips fra denne guiden: http://www.allroadfaq.com/downloads/technical/2.7t_pressure_testing.pdf Hvor får jeg tak i en cap jeg kan bruke for å blokke ene siden på y-pipen? Jula og Biltema hadde ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...