#1 Skrevet Oktober 16, 2013 (endret) Staget på vedlagte bilde, er det dette som kan tolkes som camberstag i bakstilling på A6 C4? Jeg tror det er dette, men gidder ikke begynne å bytte uten å være helt sikker... (skal høre med de som tok EU'n imorgen...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 16, 2013 Ja, det er camberstaget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 16, 2013 Da er det vel bare å bytte.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 16, 2013 Så vidt jeg vet 'billigst' på Mekonomen, men utenlandssjappene er noe rimeligere. Husk nye mutre fra Møller, og mål nøye mellom to 'faste' punkter på chassis/bærearm før du bytter, så slipper du ny hjulstillingskontroll. Vanligvis. Det kan som vanlig ved understellsarbeider være lurt å spraye med rustløser etpar dager i forveien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 17, 2013 Så vidt jeg vet 'billigst' på Mekonomen, men utenlandssjappene er noe rimeligere. Husk nye mutre fra Møller, og mål nøye mellom to 'faste' punkter på chassis/bærearm før du bytter, så slipper du ny hjulstillingskontroll. Vanligvis. Det kan som vanlig ved understellsarbeider være lurt å spraye med rustløser etpar dager i forveien. Takker for tips, men hva med NBS sine camberstag, er ikke de billigere? Går ut ifra at disse kan brukes (som vist på vedlagt bilde)? Er jo mye rimeligere i så tilfelle enn hva Mekonomen er.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 17, 2013 Er de billigere, er det jo ikke noe å lure på, de passer jo uansett! Sannsynligvis er kvaliteten absolutt tilsvarende! My bad! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 17, 2013 De passer ja, men gummien blir fort morken, dvs kort levetid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 17, 2013 Jeg monterte slike ifra NBS på min S4 for 2 år siden. Gummien på mine er ikke morknet enda. Grei pris, men husk på å sett dem inn med rustløser en dag før, samt ta kontrollmål 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 17, 2013 Jeg monterte slike ifra NBS på min S4 for 2 år siden.Gummien på mine er ikke morknet enda. Grei pris, men husk på å sett dem inn med rustløser en dag før, samt ta kontrollmål Høres greit ut Har allerede satt inn med rustløser, men pga alt annet som også byttes i samme slengen tar jeg den inn på 4-hjulskontroll tror jeg, så da får jeg vel uansett orden på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 17, 2013 Ja, når jeg tenker meg om, har jeg fra NBS på venstre side, og blauparts på høyre side. De så overraskende identiske ut nye, men er byttet med nesten to års intervall. Når jeg nå holder på med overhaling av bakstilling 4 og 6 år siden anskaffelse, ser jeg at de fortsatt er identiske, og lever i beste velgående! Blir igrunn interessant å se hvilken som gir seg først, men jeg løsnet begge og fettet opp med kobberpasta igjen, var ingen stor utfordring.. Vurderte en bit sykkelslange utenpå med strips rundt i sin tid, men fant ut at det kanskje var litt overkill.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...