Er dette camberstag bak, Audi C4 quattro...

Anbefalte innlegg

Staget på vedlagte bilde, er det dette som kan tolkes som camberstag i bakstilling på A6 C4?

Jeg tror det er dette, men gidder ikke begynne å bytte uten å være helt sikker... (skal høre med de som tok EU'n imorgen...)

Camberstag_.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er camberstaget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vel bare å bytte....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg vet 'billigst' på Mekonomen, men utenlandssjappene er noe rimeligere. Husk nye mutre fra Møller, og mål nøye mellom to 'faste' punkter på chassis/bærearm før du bytter, så slipper du ny hjulstillingskontroll. Vanligvis. :P

Det kan som vanlig ved understellsarbeider være lurt å spraye med rustløser etpar dager i forveien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg vet 'billigst' på Mekonomen, men utenlandssjappene er noe rimeligere. Husk nye mutre fra Møller, og mål nøye mellom to 'faste' punkter på chassis/bærearm før du bytter, så slipper du ny hjulstillingskontroll. Vanligvis. :P

Det kan som vanlig ved understellsarbeider være lurt å spraye med rustløser etpar dager i forveien.

Takker for tips, men hva med NBS sine camberstag, er ikke de billigere? Går ut ifra at disse kan brukes (som vist på vedlagt bilde)?

Er jo mye rimeligere i så tilfelle enn hva Mekonomen er..

Camberstag_NBS.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er de billigere, er det jo ikke noe å lure på, de passer jo uansett! Sannsynligvis er kvaliteten absolutt tilsvarende! My bad! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De passer ja, men gummien blir fort morken, dvs kort levetid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte slike ifra NBS på min S4 for 2 år siden.

Gummien på mine er ikke morknet enda.

Grei pris, men husk på å sett dem inn med rustløser en dag før, samt ta kontrollmål :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte slike ifra NBS på min S4 for 2 år siden.

Gummien på mine er ikke morknet enda.

Grei pris, men husk på å sett dem inn med rustløser en dag før, samt ta kontrollmål :)

Høres greit ut :) Har allerede satt inn med rustløser, men pga alt annet som også byttes i samme slengen tar jeg den inn på 4-hjulskontroll tror jeg, så da får jeg vel uansett orden på det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, når jeg tenker meg om, har jeg fra NBS på venstre side, og blauparts på høyre side. De så overraskende identiske ut nye, men er byttet med nesten to års intervall. Når jeg nå holder på med overhaling av bakstilling 4 og 6 år siden anskaffelse, ser jeg at de fortsatt er identiske, og lever i beste velgående! Blir igrunn interessant å se hvilken som gir seg først, men jeg løsnet begge og fettet opp med kobberpasta igjen, var ingen stor utfordring.. :P

Vurderte en bit sykkelslange utenpå med strips rundt i sin tid, men fant ut at det kanskje var litt overkill..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.