Justering håndbrekk A6 C4 (quattro)

Anbefalte innlegg

Noen som har gode tips til meg her...: klø :

Har forholdsvis nye calippere bak på bilen som fungerer OK, har nå fått montert nye håndbrekkwire (som skal være av riktig lengde...ref ETKA)

Men..... jeg kan jo dra brekket "til himmels" før det tar.

Er det noen spesielle ting man må ta hensyn til når man justerer inn dette?

Kan ikke se at jeg har mer å justere inn på mekanismen i tunnellen under håndbrekket heller.

Noen som kan forklare riktig framgangsmåte her, så jeg får dette i orden?: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ha byttet om på vaierne? Mener og huske det var en Lang og en kort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ha byttet om på vaierne? Mener og huske det var en Lang og en kort.

Har ikke byttet om på wir'ene så vidt jeg vet, nei. Var bare mulig å få montert de på en måte mtp. innfestinger o.l.

Men de har to forskjellige lengder, ja. Og begge calipperene tar jo likt, men det er brekket som kommer "for høyt".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror du må hekte av wirene igjen og sjekke at handbrekkarmene på kalipterene går tilbake som de skal, og tar nytt tak lengre bak, gjør de det har du kansje fått feil wirer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror du må hekte av wirene igjen og sjekke at handbrekkarmene på kalipterene går tilbake som de skal, og tar nytt tak lengre bak, gjør de det har du kansje fått feil wirer

Tror jeg også skal sjekke justeringen i "framkant" der jeg hekte wire'ne inn på (selv om det er j#¤#"lig trangt der...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg også skal sjekke justeringen i "framkant" der jeg hekte wire'ne inn på (selv om det er j#¤#"lig trangt der...)

Skal strammes så mye som mulig foran der men at vaierne er så slakke at armene på calipperne får lov til å gå helt tilbake til hvilestilling når man slipper opp brekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem solved: Justerte kablene i framkant inn på håndbrekket slik at disse ble "stramme", men samtidig gikk tilbake til hvileposisjon på calipperene.

Kom til justeringsskruen med lang 10 mm pipe, samt 2 forlengere på skralle som jeg fikk "lurt" på baksiden av mellomakslingen. Tok også av deksel / beskyttelse på oversiden av mellomaksel opp mot justeringsmekanismen for å komme til å se når jeg plasserte pipen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.