#1 Skrevet Oktober 17, 2013 Hei! Ble byttet registerreim på bilen min idag. Når jeg hentet bilen så kommer det en summelyd fra reim området til bilen. Hva kan være galt ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 17, 2013 reima er for stram, lever bilen og få de til og gjøre det opp igjen. kjør bilen minst mulig, er ikke bra og stresse den for mye er det autostramming så kan det være et lager i rullene som er dårlige (burde blitt bytta sammen med reima) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 17, 2013 Takk for svar, skal få de til å sjekke det imorgen. Lyden kommer kun på tomgang har jeg lagt merke til. Kan det da kanskje være vannpumpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 17, 2013 kan jo være. pleier ikke den og bli bytta sammens med reim da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 17, 2013 Jo den pleier det, men jeg tror kanskje det er den, da lyden ikke følger turtallet og er der kun på tomgang. Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 17, 2013 Mange som kun bytter reim uten å bytte vannpume Ofte må si fra til verksted om en skal ha den bytta. Er vel tilegsjobb for mange. Går også ann på vilken verksted mann bruke noen gjør det og noen spør om dem ska gjøre det. Møller har fast pris på reg bytte da tar dem alt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 17, 2013 Registerreimen ble byttet hos et mekomomen verksted. Jeg sa ifra at vannpumpe også skal byttes og det sa de at de skulle. Så på kvitteringen og der sto det registerreimsett og med det regner jeg med at vannpumpe er i settet Får håpe at det ikke er en stor feil. Takker for svar folkens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 17, 2013 Er ikke selvsagt at vannpumpe følger med i settet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 17, 2013 Reg.reim settet består som oftest av: reg.reim, løpehjul, strammehjul, og muttere til hjulene. Vannpumpen kommer i tillegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 17, 2013 kan jo være ett deksel som subber litt pga skjev montering av deksel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 18, 2013 Mekanikeren sa ihvertfall at de har byttet vannpumpe også Geir: ja, det kunne jo ja vært det også, men lyden er ikke der ved kaldstart Har time på mandag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 9, 2014 Fant de ut hva lyden var? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 10, 2014 Nei, det gjorde de ikke. De byttet registerreimen med alt en gang til uten at det ble bedre. Lurer på om lyden er borte nå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 10, 2014 Så det ble ikke bedre etter at de byttet alt på nytt? Har liknende ulyd som kom etter registerreimskift. Har lurt på om det kommer fra noen av løpehjulene eller fra dynamoen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 13, 2014 Kan det være at dem ikke har gjort det riktig med kamakselen? Vet at den skal låses i posisjon oppe og nede, så skal boltene rundt på kamdrevet løsnet slik at timingen skal bli riktig. Dette er for at den gamle regreima har gitt etter, og når du setter på en ny stram reim blir det en ørliten feil i timingen på motoren. Har hørt at det er mange verksteder som tar snarveien for å kutte ned på tiden. Fjusker den litt ved kallstart? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...