Driver noen i klubben med treskjæring?

Anbefalte innlegg

Det er kanskje det minst passende spørsmålet noensinne stilt medlemmer i en bilklubb, men la gå :D

 

Saken er den at jeg har et vinterisolert verksted med varmekabler jeg gjerne skulle ha fått inn en bil eller to i, men det er ikke plass!

 

Husets opphav drev først en møbelfabrikk på mørekysten, før han flyttet til Bergen og giftet seg.

Etterhvert klødde det vel i møbelsnekkerfingrene hans, så han fikk bygget et frittstående verksted på 40 kvadrat på tomten.

Når vi kjøpte huset fulgte alt inventaret på verkstedet med på kjøpet (vedkommende kastet sveiven i 2007),

så per i dag er alt klart til å begynne med treskjæring. Det eneste som mangler er alle håndknivene (??) og litt andre ting jeg ikke har oversikten over.

Treskjæring er ikke akkurat mitt krus med øl, så derfor tenkte jeg å selge alle maskinene og alt utstyret, og la dette finansiere ny vinterisolert garasjeport og oppussing av verkstedet innvendig:)

 

Maskinene det gjelder:

-stor båndslipe/pussemaskin (gulvstående)

-et stort mobilt avsug

-et lite mobilt avsug

-en kombimaskin (sliss/fres/høvel)

 

Utstyret har jeg INGEN oversikt over, utover at fargemessig er det et par ting som hører til kombimaskinen. Tror jeg:p

Har også et lass med tvinger.

Det er bare å spørre etter spesifikke ting eller bilder, så skal jeg se hva jeg finner:)

Har nesten ikke rørt noe på verkstedet de tre årene jeg har hatt det i mitt eie.

 

Det er også en god del maler til treskjæring, de skal visstnok være laget av han som bygget verkstedet.

Vet noen om de er gangbare? Eller er de kopibeskyttet på en eller annen måte?: klø :

 

Så: hvis noen i klubben driver, eller kjenner noen som driver med treskjæring, har jeg mye greier til vedkommende: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Det er også en god del maler til treskjæring, de skal visstnok være laget av han som bygget verkstedet.

Vet noen om de er gangbare? Eller er de kopibeskyttet på en eller annen måte?: klø :

 

 

Tja, siden du har kjøpt verkstedet med innhold, og malene er av original karakter, så er det jo evt du som besitter rettighetene på dem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass? Det er jo litt stilig, malene og de arbeidene som ligger igjen er av MEGET høy kvalitet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamlingen er utdannet treskjærer. Men han praktiserer ikke lengre. Jeg regner med at slikt utstyr er greit å selge, men problemet kan være å treffe målgruppen. Prøv en annonse på finn...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt poeng, Trygve! Tingene skal på finn, men jeg tenkte å forsøke her først :)

Traff jo nesten blink med gamlingen din:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Putt gjerne en link til annonsen her da når du kommer så langt :) Pappa er møbelsnekker..:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.