Får ikke luftet bremser bak.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lagt opp nye bremserør bak på bilen. Bilen har en bremselastventil, denne ble også åpnet og sjekket samtidig. Var rent og pent og stempelet kom ut, uten noen problemer.

Nå har jeg montert nye rør og skal lufte bremsene, men jeg får ikke noe væske ut på kalipperen. (Kun prøvd å lufte høyre bak så langt). Hører at noe skjer ved bremselastventilen, men det virker som væska stopper der? : klø :

Skal jeg kunne dra stemplet som stikker ut av ventilen for hånd, opp og ned? For denne sitter nå bom fast, misstenker at noe har skjedd under montering? Ikke at jeg helt skjønner hva det skal være.

Noen som har noen tips? Er vel lik ventil på alle C3 og C4 karosserier såvidt jeg vet, så kom gjerne med innspill.

Bilen det er snakk om er Audi 100 q, typ44. 1987 modell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stempelet på den skal flyte/fjære. Så bom fast er nok en feil indikasjon.

Trykkes sammen for lufting

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du prøvd og gjøre slik at regulatoren står i åpen posisjon mens du lufter?

aner ikke hvordan den ser ut, men på f.eks golf 2, så må man åpne lastregventilen for og få lufta skikkelig bak.

på den er det et lite hull i armen, samt i kroppen, som gjør at du kan feste med strips eller noe anna egnet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så når den er komprimert er den fult åpen? Skal skru den ut og se om jeg får den til å bevege på seg igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en slik sak som på bildet her:

proportioning_valve.JPG

Om jeg skrur den helt i bånn så får jeg ikke beveget den, er det slik å forstå at denne justeres ved hvor langt ned jeg skrur den? Den stod helt i bånn da jeg åpnet den for første gang..

Nå har jeg den slik at o-ringen sealer av og jeg kan bevege stempelet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut av det, var masse dritt! som kom ut av bremserøra, så det plugga den enveisventilen til det biltema lufteverktøyet. Så når jeg fikk en kompis til å pumpe mens jeg blødde så funka det som smør! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.