Bremser å stabstag til A4 2007 mod quattro 2.0TDI sedan

Anbefalte innlegg

Hei å hopp!

Skal ha nye bremser til bilen, så for meg ebc turvogroove skiver m/ redstuff klosser rund baut, er litt på bane, kjører aktivt og hater bremsestøv. ... samtidig som jeg er avhengig av at det biter godt fra kaldt...

Noen som har noen tips/gode råd i forhold til dette? Noen som har erfaring med dette i forhold til støy o.s.v ?

En annen ting også.... stabstag oppgradering, ser HR har ett kit til bilen, sliter litt med understyring og synes det krenger litt mye, har KW v1 på bilen fra før av...

Noen som har noe forslag eller andre alternativer til det?

Alle svar taes imot med stor takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har montert samme type bremser på a3 -05mod, med red stuff så var det en del bremsestøy ved middels hard til hard oppreising.

Green stuff derimot er mye mer lugn, og bremseeffekten vil jeg ikke si er noe dårligere enn ved bruk av red.

Red stuff biter forresten utrolig godt, og er støyfritt så å si på std skiver.

A8 fra 2006 liker ikke turbo groove skiver med red stuff foran. Det kan jeg skrive under på. Veldig mye støy, så fort de får litt lunk i seg.

Anbefaler turbo groove med green stuff, alternativt std skiver og redstuff.

Er veldig fornøyd med begge alternativene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Marius

Det ble etter mye om og men EBC TG skiver rundt baut og Redstuff klosser til tross noe bremsestøy med hard bremsing.

Ble egentlig anbefalt USR skiver med Yellowstuff som ett alternativ også, men gikk for det TG/R-S og er utrolig fornøyd ! den lyden alle snakker om som er sånn "vifte lyd" ved hard nedbremsing ser jeg på som totalt uproblematisk, når man må bremse så hardt, så er det ikke den lyden der man skal konsentrer seg om, da er det antageligvis noe annet som er mere interresant...

Uansett! takker for svar :)

- Om du eller andre skal ha nye bremser til bilen så vill jeg anbefale http://www.Koolart.no ( John Martin ) fra Heggedal, til klubb medlemmer så får man en meget hyggelig pris :) - samt veldig god service !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

redstuff er ikke mye mer enn en røff gatekloss...bare å kjøre på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.