Hjelp med og få ut en glidepinne og knekt bolt ifra calipper holder.

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen i Bergensområdet som skal tilbringe noen timer på verkstedet i helgen som kunne hjulpet meg med dette???

Med det rette verktøyet (som jeg ikke har) er det sikkert gjort på et kvarter, en sixpack til de som gidder og ta seg bryet.. :)caliper.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang glidepinnen så kan du borre et høl bak og slå den ut slik, og så sveise igjen hullet etterpå :) gjort dette en gang selv, funka bra

bolten kan du jo prøve og sveise en mutter på f.eks, slik at du får nytt grep skru på en mutter, og sveis igjen i midten

Tips, når det gjelder og få hjelp til slike ting, bruk lokallagsforumet, ikke alle er fra bergen veitdu mister ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også varme opp godset, bruker og slippe taket da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt alle knepene som fins, bortsett ifra sveising eller banke på slike spesialmuttere som tar tak i rundede skruer og muttere.. Crc, banking, dor/meisel, varme, kulde, store rørleggertenger.. etc..

Dette var en bremse jobb som jeg har planlagt for lenge siden, ingenting som var utslitt, men litt slitt og rust.

Merket ikke noe spesialt til dårlige bremser, eller at bilen trakk i noen retning, begge de nedre glide pinnene satt så sykt at jeg ihvertfall ikke har hatt optimale bremser. (var også en del slitasje forskjell på klosser)

Hørte med merkeverkstedet (Subaru) , (de begynte for en del år siden og løsne omtrent alle bolter i forstilling og bremser(som erfaringsmessig er et hæl...), smøre de og trekke de til med moment, på alle hovedserviser.

Men det er lenge siden denne bilen var på noe verksted. :P

El. Muttertrekker på 450 nm hadde ikke sjangs, latmansarm på ca en meter, så gikk det akkurat på den ene siden. På den andre siden så ser dere resultatet :)

Ser muligens ut som det er en som madamen kjenner som tar på seg oppdraget..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst ikkje får du gi meg ein lyd i morgen, kan hende eg har tid om du kjem ut til Knarvik;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.