Anbefalte innlegg

Vurderer å selge min sølvgrå Audi S3 2000 modell.

 

Jeg kjøpte bilen i 2011. Den hadde da gjennomgått motorbytte. Dette kostet 73000kr og ble gjennomført på SnapDrive i Drammen. Bilen har nå kjørt 213 000 km. Vanskelig å finne ut nøyaktig km stand på denne nye motoren siden det er en byttemotor men forrige eier opplyste at den var kjørt 5000 km siden byttet, dvs ca 35000km nå. Bilen har vært jevnlig på service i mitt eie. Nylig er det gjennomført stor service på bilen hvor følgende ble gjort:

Oljer, filtre, osv.

Registerreim

Byttet støtdempere

Nye bremseskiver + klosser

Turbo (regenerert)

Ny clutch

Nytt svinghjul

Polert og vasket inni.

 

Bilen fremstår orginal, men har et Ferrita eksos anlegg. El soltak, speil og vinduer. El recaro seter (grå alcantra). Det er installert REVO chip, men den er ikke fullstendig mappet enda (måtte fikse turboen først, noe som nå er gjort. Så bilen må til Bergen for å mappes). Det følger med en REVO boks med forhåndsprogrammerte innstillinger slik at en kan sette den på orginal tuning hvis noen kamerater skal låne bilen... :P Tror den kjører på orginal program nå.

Det følger også med 2 sett med felger, noe slitte 17" orginale S3 vinterfelger. Sommer felgene er 18" OZ Superturismo. Lite mønster igjen på begge.

 

Den skal inn igjen til EU godkjenning innen 31.01.2014. Hvis ønskelig kan jeg gjennomføre en ny tilstandsrapport.

 

Det er noen feil med bilen som jeg foreløpig ikke har utbedret:

1. Nærlys (Xenon) tenner men slukker igjen på høyre side. Det følger med nye facelift lamper i eske.

2. ABS/ESP lyset lever sitt eget liv. Fungerer ofte i mange timer, før det begynner å lyse, men kan også begynne å lyse etter 5 minutter. Har fått vite at det er enten akselerometer eller ABS/ESP sensor som lager krøll.

 

Hadde tenkt å dra ut mer hester av motoren og begynte å kjøpe inn deler, som også følger med.

SEM Motorsports innsugsmanifold (Big port) med 76mm RS4 gass-spjeld og Siemens Deca 630cc dyser med Fuel rail og Bosch 3bar bensintrykkregulator verdi 11000kr.

50mm tial dump ventil med rør og silikonoverkang som passer mot innsuget verdi 1000kr.

FMIC med Komplett rørgang til fmic tilpasset S3 verdi 3000kr.

3" downpipe og 3" eksos med Racecat og flexirør (fram til bakre eksos med lyddemper). Flexrør på mellomeksosen er defekt så har ny liggende som følger med. Verdi 5000kr.

Faceliftlykter (høyre + venstre) nye i kartong verdi 2000kr.

2 åpne luftfiltre med avskjerming verdi ca 500kr.

Diverse rørbend, silikonslanger og slangeklemmer.

Samco sport silikon innsugsslange verdi ca 500kr.

 

Det er altså noen småting med bilen, men for en med litt kunnskaper bør dette gå fint!

Det ligger altså mer eller mindre helt klart for å dra ut 300-400hk med ny tubo. Hadde selv planer om å sette på en GT3071R men kjøpte isteden en Audi S4.

 

Hadde tenkt meg rundt 135 000 for bilen slik den er nå og med delene.

Synes dette er en fair pris. Bilen fremstår som svært clean. Befinner seg i Egersund.

7674393_720x0.jpg

trunk2.jpg

Speedo.jpg

radio1.jpg

New light.jpg

Interior1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessert i og selge bare facelift lyktene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessert i og selge bare facelift lyktene?

 

Har allerede hørt ;) (sorry for ot)

 

Fin bil med ett av de kuleste interiørene på S3. Her er det masse morro for penga. Lykke til med salget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Den står her enda. Bumper denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver igjen på lyktene jeg? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver igjen på lyktene jeg? :)

 

Hei. Selger de med bilen, men gir en lyd hvis det blir aktuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.