Anbefalte innlegg

Har kjøpt Calippere av den oppgraderte typen ser det ut til men har "nye" skiver av original størrelse liggende. Har dette noe å si, eller må jeg gå til innkjøp av større skiver og klosser også? Noe som vet?

Fant delenummer i Akte fins to nummer de er like men slutter på E og K. Noen som vet noe om det? De jeg har kjøpt har nummer som slutter på K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt Calippere av den oppgraderte typen ser det ut til men har "nye" skiver av original størrelse liggende. Har dette noe å si, eller må jeg gå til innkjøp av større skiver og klosser også? Noe som vet?

Fant delenummer i Akte fins to nummer de er like men slutter på E og K. Noen som vet noe om det? De jeg har kjøpt har nummer som slutter på K

Du må nok dessverre ha nye skiver og klosser også ja, om du har kjøpt "big reds" er disse tiltenkt skiver som er 322mm, mens dine vanlige calippere er for 304mm... "big reds" krever altså skiver som er litt lenger ut i felgen...

Kjøp skiver fra Porsche, så sparer du litt penger... ;-) Skiver til 928 GTS passer fint, (disse er uten hull..) eller så kjøper du skiver til 94 mod 911 C2 Turbo, disse er med hull.. ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok dessverre ha nye skiver og klosser også ja, om du har kjøpt "big reds" er disse tiltenkt skiver som er 322mm, mens dine vanlige calippere er for 304mm... "big reds" krever altså skiver som er litt lenger ut i felgen...

Kjøp skiver fra Porsche, så sparer du litt penger... ;-) Skiver til 928 GTS passer fint, (disse er uten hull..) eller så kjøper du skiver til 94 mod 911 C2 Turbo, disse er med hull.. ;-)

Takk for raskt svar. Blir spennede å se hva det er når de kommer fra Tyskland. Handlet de på Ebay.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt 322x32 skiver hos Autotuning.no fordi calipperne er BIG REDS.

Fant ut dette etter å installert Sote og sjekket delenummeret. Venter på pris på green stuff klosser. Trenger jeg da noe mer for å få montert disse bremsene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være bolt-on dette da.. ;-)

Avhengig av om bremsene har sitti på en 993 eller en Rs2 før må du kanskje bytte litt sider på slanger/luftenipler da, da det er forskjell på hvilken side av akselen i kjøreretningen kalipperne sitter..

Hva kostet skiver fra Autotuning, og hvilken type kjøpte du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi Sentrum fikser dette for meg. Skal dit for å skifte ett hjullager og da tar de bremsene i samme slengen.

Kjøpte skiver fra Porsche 993 Turbo med hull i som han jeg snakket med i tlf sa. Kostet 2109 kroner stykket. Dimensjonen er 322x32.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiver fra 993tt passer dessverre dårlig..

"Hatten" på skivene er 5mm feil, husker ikke i farten i hvilken "retning" det er, men uansett passer det ikke...

Du må ha skiver til 964turbo2 eller 928gts for at det skal passe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.