Rustangrep i hjulhus bak Audi A4

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 2003 Audi A4 som jeg oppdaget at hadde endel overflaterust i hjulhusene bak. Dette pga at det har samlet seg sand bak disse innvendige plasthjulbuene. Burde vel vært flinkere til å demontere litt og vaske grundig bak der, men tror ikke forrige eier har tenkt så mye på dette heller, ikke noe tectyl e.l. heller.. Er dette noe som kan dekkes ved noen rustgaranti, eller er manglende rengjøring årsak til avslag?

Noen som har vært borti lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har mine sterke tvil på at de ser seg villig til å dekke dette..

Men det skader jo ikke å prøve.. Det er 12år på rust og 6år? på zink slepp så bilen er innenfor..

prøv gjerne 1 og 2 ganger før du gir deg ihvertfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å få dekket fix av konemors '04 cab, der var det 'sinkslipp' i venstre hjulbue bak og en prikk på høyre bakskjerm. Forskjermene var kun dårlige i bakre, nedre kant, så da sa han at det var steinsprut, og ikke lakkfeil. Ulempen var at man måtte ha fulgt storservicene, noe som ville koste 4-5 lapper, og en egenandel på 3000,-. Da ble det plutselig ikke så mye vits i hele greia! :P

Kjøp en flaske Ferro-Bet rustfjerner og stålbørste, og fjern overflaterusten. Spray deretter på en god dæsj tynn og tykk 'tectyl' av valgfri type, og sett på innerskjermen igjen. Så lenge det ikke er rust ut i skjermbuen bør dette holde mye lenger enn resten av bilen.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sandblåst, syregrunnet og tectylert baki der. Kjøpte nye originale innerskjermer rundt om da, men disse hadde skuffende dårlig passform bak, men har bare glemt driten i ren frustrasjon... :( Savner gamle 80 Quattroen min, visste hva den var og galvaniseringa var ikke noe dårligere enn på nyere VAG, heller tvert imot...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.