Anbefalte innlegg

Hallo! :)

 

Kjøpt meg en golf 4 variant, 4 motion, 1,9 TDI 101 hk.

 

Bestemte meg for å chippe bilen forrige uke. Da jeg hentet bilen la jeg merke til at bilen var veldig lettstartet, men etter chippen var inne syntes jeg at den ble mer tungstartet.. Er dette tilfelle? Eller er at det har blitt litt kaldere og at en av glødepluggene er dårlig? Ville jeg merket en dårlig glødeplugg når det er varmegrader ute?

 

Neste jeg har lagt merke til er at tempen på bilen ikke blir 90 grader, ligger på 80 ca.. Skal også sies at jeg tok et oljebytte på fredag! Og har ikke merka tempendring før oljebytte.. Noen som kan lufte litt forslag på disse problemene? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

att bilen skal vel ikke bli tung starta etter chip, kan hende noen av glødeplugg er dårlig på bilen kanskje batteri begynner å bli litt dårlig og.

og att ikke bilen kommer opp til 90g er vel sikkert termostat som tar kvelden bytt den så kan det bli bra igjen,

det kan jo hende temp føleren er dårlig og? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men syntes det er rart at dette skjer en uke etter chipping! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan hende en av dyser er dårlig kommer også av att bilen kan verre litt treg starta har du tatt diagnose på bilen får å se om det kommer opp noe på den.

har du bytta luft filter og dieselfilter etter att du chipa bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, har ikke bytta dieselfilter! Satt inn greenfilter.. Skal opp og ta en diagnose på den i morra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en møller ansatt, at det er chippinga sin skyld...

 

Nei, her må du nok lete etter feilen og finne den, kontakter du de som la inn nytt program kan jeg tippe de gliser av deg...

 

Hilsen X møller ansatt og OCT programmerer. :)

 

Første bud, start med en diagnose.

Andre bud, kontroller batteri

Tredje bud, kontroller glødepluggene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste jeg syntes er rart, er at jeg ikke har merka dette før chip! har heller aldri chippa noen bil før, så usikker på hvordan det påvirker ting...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kan virke rart - men om det har en sammenheng er lite trulig.

 

Begynn med en diagnose og ta der derifra, bilen din legger ikke inn feil på glødepluggene på diagnose.

Men derimot veldig lettvint og sjekke de, enten mål dem eller skru de ut å se om de virker.

 

Kan også være tempføleren din som kødder, G62 er byttet på mange.

Om den er defekt vil heller ikke bilen din gløde, dette er en multitemp sensor (4 polet) 2 går til ECU og 2 til intstrumentet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

chipen skal ikke ha noe innvirkning på att bilen er tung starta eller andre ting.

så når du har fått tatt diagnosen så kommer det sikkert opp hva som kan verre galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, da får vi se! :) Takk for info, gutta!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens update:

 

Fikk ikke tid til å diagnosere bilen i kveld, men i dag var det 3+ grader ute og bilen startet ganske greit.. også var det tempmåleren, den gikk opp til 90 grader også plutselig falt den til 50 grader og etter det gikk den opp og ned som den selv ville :P

 

I helga var det -4 grader og da var den betydelig mer tungstartet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt termostat på bilen og se om den blir bedre av det er ofte den vandrer når den ikke er heilt bra da holder du ikke 90g så bare kjøp en og bytt

og batteriet er vel sikkert på tide å bytte batteri har ca 5 år leve tid pluss minus små kjøring taper batteriet og

nye glødeplugger kan sikkert bilen få og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At temp målere vandrer opp og ned som en jojo er garantert feil på temp føler G62.

Tar du diagnose på motor (kannal 1) og instrument (kannal 17) da ligger det feil på denne sensoren, det kan jeg neste love deg.

 

Om du har G62 feil kan du også få en tungstartet motor !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde akkurat samme feil på min bil, bytta termostat så vart det 90g med bytt først den termostaten er ikke mye jobb.

og se om den blir bra.

før du bytte den temp føler da den er en del dyrere å kjøpe i forskjell til en termostat?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis jeg kjører diagnose på bilen, finner jeg ut at termostaten er dårlig da? lyser jo ikke noen lamper på dashbordet liksom...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis jeg kjører diagnose på bilen, finner jeg ut at termostaten er dårlig da? lyser jo ikke noen lamper på dashbordet liksom...

 

Nei

 

Tempføler er billigere enn thermostat om du ikke kjøper thermostat fra Biltema da...(anbefaler orginal thermostat) og orginal G62 føler.

 

Mindre jobb og bytte føler en thermostat på din bil er det også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lyser ingen lampe eller varsling på det.

Temp senor sksl vel komme opp.

Når termostaten er dårlig så vil ikke bilen klare å holde seg oppe på 90 grader.

Den vandrer veldig mye spesielt i nedover bakker

Og når du kjøre når det ikke er så varmt ute.

Uten noe pres på motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er akkurat som Robert sier, tempen vandrer opp og ned, spesielt uten press.. nedover har jeg ikke tenkt på.. hvor mye koster en termostat da? føleren også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ca 120- 130 kr om du kjøper på Torshov bilrekvisita den fungerer bra jeg har kjøpt der og den følger med pakninger til,

husk kjølevæske når du bytter da.

på møller tru jeg den ligger på rundt 250- 380

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thorsov thermostaten lever vel kanskje 1/4 av tiden til en orginal en fra møller, har montert hundrevis av thermostater - og til slutt orket vi ikke å montere billig uorginale thermostater når kunden kom tilbake et år eller to seinere med samme feil...!

Spesielt Triscan i gul eske sluttet til med meca med etter vi hadde klaget flere ganger og var møkk lei, nå selger de Wahler (samme som Hellanor) og de monterte vi noen av med bra resultat.

 

Derfor jeg sier at orginal er vegen og gå.

 

 

Om temp måler hopper opp og ned fra 90-70-50-helt nede så på 80-90 igjen ved normal kjøring så holder jeg fremdeles på mitt.

G62.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thorsov thermostaten lever vel kanskje 1/4 av tiden til en orginal en fra møller, har montert hundrevis av thermostater - og til slutt orket vi ikke å montere billig uorginale thermostater når kunden kom tilbake et år eller to seinere med samme feil...!

Spesielt Triscan i gul eske sluttet til med meca med etter vi hadde klaget flere ganger og var møkk lei, nå selger de Wahler (samme som Hellanor) og de monterte vi noen av med bra resultat.

 

Derfor jeg sier at orginal er vegen og gå.

 

 

Om temp måler hopper opp og ned fra 90-70-50-helt nede så på 80-90 igjen ved normal kjøring så holder jeg fremdeles på mitt.

G62.

 

 

Okey, hadde også g62 noe med tenning og gjøre, sa du? Hvor mye koster en sånn g62 da? Ikke dyrere enn at jeg kan kjøpe begge deler? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G62 til Golf 4 1.6 kostet ca 350kr da eg bytta for et 6mnd siden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, hadde også g62 noe med tenning og gjøre, sa du? Hvor mye koster en sånn g62 da? Ikke dyrere enn at jeg kan kjøpe begge deler? :)

 

Om G62 er periodisk defekt og viser feil verdier og er utenfor angitt område så kan du få problemer med start, denne er også med på og styre gløding.

Er ikke tenning på diesel-innsprøytningstidspunkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tuesday,22,October,2013,18:24:14:65160

VCDS Version: Release 12.12.0

 

Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AXR.lbl

Control Module Part Number: 038 906 019 FF

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1449

Software Coding: 00003

Work Shop Code: WSC 31414

Additional Info: WVWZZZ1JZ2D201200 VWZ6Z0A3802088

VCID: 60C595DCE0BD2B1EF43-4B04

1 Fault Found:

 

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62)

P1256 - 35-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

 

Readiness: 0 0 X X X

 

Dere hadde helt rett! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.