Motorvifte går når bilen e slukket og låst? Golf 4 GTI 2001

Anbefalte innlegg

Hei, har et problem med motorviften. Når jeg stopper bilen tar ut nøkkelen og låser bilen så går viften på fullt turtall hele tiden og det samme gjør ann når bilen er igang, må ta av minuspolen for at viften skal stoppe. E det et rele som e gått til helvete eller e det noe annet? Takk for alle svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper føleren på radiatoren (hvis det er en slik på de bilene)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være, mulig å bytte denne føleren? Må man på Møller for å få tak i en sånn føler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.vwgolf.net.au/showthread.php?9488-Mk4-Golf-gti-overheating-please-help-!

Alt er mulig, Martin! :P Men jeg er mer 'Audimann', så jeg vet ikke om familielikheten er stor nok til at jeg skal trekke en konklusjon i dette tilfellet! Det er vanligvis reléer som styrer ett eller flere trinn på disse viftene, så se om du kan finne det også hvis det ikke hjelper å løsne pluggen på de tempfølerne du kan se ovenfra. Prøv å ta av pluggen på klimabryteren også, som vist i denne videoen:

Stopper vifta da, må den i såfall byttes.

Tipper både Mekonomen og Bilxtra har slike, men sjekk gjerne Møller også, ikke alltid de er spes mye dyrere.

Litt mer info her: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=351490 Ser ut som det er en kontrollmodul som må ha en sikring for å virke også.. (Du HAR googlet problemet ditt, ikke sant? ;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar :-) skal prøve ut de tingene imorgen :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikringene til vifta sitter forøvrig i sikringsholdern oppå batteriet, to av sikringene der, så det er kanskje enklere enn å koble av batteriet midlertidig fram til det blir fikset :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.