#1 Skrevet Oktober 21, 2013 (endret) Jeg har rast turbo`en på min A6 1.8 TQ med AWT motor og lurer på om noen vet hvor jeg kan kjøpe ny turbo, evt større turbo ? HASTER! Kontakt meg på tlf 4 1234 006 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 23, 2013 da er saken løst, takk for all info 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 23, 2013 da er saken løst, takk for all info �� Tjena! Synd du ikke fikk noe respons her, må ha falt igjennom på et vis. Folk her på forumet pleier å være kjappe til å hjelpe til. Jeg har selv en AWT, og lurer på om du vil dele hvordan du løste dette? Bilen min har nå rundet 187k, og dermed regner jeg med at en ny turbo ligger og lusker i horisonten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 23, 2013 Samme her, hva ble løsningen? Jeg har og A6 med AWT. Runder 190k straks. Ikke byttet noe spesielt ennå. Fryktet havari for en drøy uke siden, en ny raslelyd, type kjede. Antatt fra kamkjedet mellom kammene i bakkant av motor. Kjedestrammeren her er drevet av oljetrykk, og kan vel ryke som så mye annet. Lyden har gitt seg, så jeg vet ikke hva som har skjedd. Byttet gummi-t på veivhusventilasjon i bakkant av toppdekselet damene var gåen og kastet av seg ganske mye olje. Etter det ble det "stille". Per Magne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 24, 2013 Hei Har flere ganger hatt tråd på forumet uten å få noe svar, men har kanskje bare vært uheldig.... Fikk noen sms faktisk, bl.a en spydig med link til video om hvordan lære seg å google... og en fra en hyggelig kar som anbefalte Turbopower i Kongsberg, så jeg ringte mrd en gang og fikk verdens beste service med leveranse direkte til meg på Oslo Motorshow til fredag! Fikk VACN rabatt også Men bilen gikk bare to dager etter og fikk skikkelig turbo-ras med kranbil hjem. Har kostet på bilen over 40.000,- nå i høst så dette passet dårlig Har ellers hatt de vanlige utgifter med kjede-stammer osv i de senere år. Tjena! Synd du ikke fikk noe respons her, må ha falt igjennom på et vis. Folk her på forumet pleier å være kjappe til å hjelpe til. Jeg har selv en AWT, og lurer på om du vil dele hvordan du løste dette? Bilen min har nå rundet 187k, og dermed regner jeg med at en ny turbo ligger og lusker i horisonten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 24, 2013 Husk å sjekke oljetilførselsrøret til turbo i samme slengen. Ofte dette som er grunnen til turboras i utgangspunktet da det ofte kokser igjen... Hei ��Har flere ganger hatt tråd på forumet uten å få noe svar, men har kanskje bare vært uheldig.... Fikk noen sms faktisk, bl.a en spydig med link til video om hvordan lære seg å google... og en fra en hyggelig kar som anbefalte Turbopower i Kongsberg, så jeg ringte mrd en gang og fikk verdens beste service med leveranse direkte til meg på Oslo Motorshow til fredag! Fikk VACN rabatt også �� Men bilen gikk bare to dager etter og fikk skikkelig turbo-ras med kranbil hjem. Har kostet på bilen over 40.000,- nå i høst så dette passet dårlig �� Har ellers hatt de vanlige utgifter med kjede-stammer osv i de senere år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 24, 2013 Hei Per Magne Se innlegget over ;-) Bilen min har forresten gått 194' km Samme her, hva ble løsningen? Jeg har og A6 med AWT. Runder 190k straks. Ikke byttet noe spesielt ennå. Fryktet havari for en drøy uke siden, en ny raslelyd, type kjede. Antatt fra kamkjedet mellom kammene i bakkant av motor. Kjedestrammeren her er drevet av oljetrykk, og kan vel ryke som så mye annet. Lyden har gitt seg, så jeg vet ikke hva som har skjedd. Byttet gummi-t på veivhusventilasjon i bakkant av toppdekselet damene var gåen og kastet av seg ganske mye olje. Etter det ble det "stille". Per Magne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 24, 2013 Ble litt kjapp uten kontekst det svaret mitt angående googling. Poenget mitt var at om noe haster så får du mye raskere svar om du googler det selv, for det er perioder innpå her hvor det er lite folk som skriver. Men siden jeg posta fra mob så ble bare linken til Google med, beklager om det ble oppfattet som frekt. Jeg sletta det med engang når jeg oppdaga det hva jeg greid å få til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 24, 2013 Det er greit, Anders ;-) Ble litt kjapp uten kontekst det svaret mitt angående googling. Poenget mitt var at om noe haster så får du mye raskere svar om du googler det selv, for det er perioder innpå her hvor det er lite folk som skriver. Men siden jeg posta fra mob så ble bare linken til Google med, beklager om det ble oppfattet som frekt. Jeg sletta det med engang når jeg oppdaga det hva jeg greid å få til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...