#1 Skrevet Oktober 21, 2013 Jeg må lage meg noen adaptre for å montere nye bremser på bilen min og i den sammenheng er jeg på jakt etter litt info rundt dette. Tenkte å få maskinert noen siden jeg vil ha det skikkelig. Noen konkrete spørsmål kommer her. Dette skal lages for å få Porsche 996 GT3 caliper til å passe på Audi RS2 med 330mm skiver. Hvilket filformat trenger de som skal maskinere dette? Hvor mange bør man lage når man først er i gang? Regner med at det ikke er materialet som koster.. Noe man bør tenke på når man tegner i forhold til fresen som skal brukes? Er det noen som kjenner til firma/personer som tar på seg slike oppdrag? Noen som tørr å estimere ca. kostnader? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2013 http://hansenmotorsport.no/product.php?id_product=222 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 21, 2013 Tror ikke de passer. S2/RS2 er ikke like, men de er det i følge den siden der Er vel også adapter til 323mm skivene om jeg ikke tar helt feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 21, 2013 Hva med å bare dreie av en 3-4mm av skivene? Det er nok definitivt rimeligst og enklest Er en smule større boltavstand på 996 calipperne enn det er på RS2/993, der kan en utvide en av hullene slik at det passer de orginale RS2 brakettene, ellers får en custom braketter å kjøpe for montering av 996 på S2/RS2/URQ, etc som kan brukes (som linkes til over). Om du absolutt ikke vil dreie ned skivene kan du fint shimse ut calippere istedet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 21, 2013 Hva med å bare dreie av en 3-4mm av skivene? Det er nok definitivt rimeligst og enklest Er en smule større boltavstand på 996 calipperne enn det er på RS2/993, der kan en utvide en av hullene slik at det passer de orginale RS2 brakettene, ellers får en custom braketter å kjøpe for montering av 996 på S2/RS2/URQ, etc som kan brukes (som linkes til over). Om du absolutt ikke vil dreie ned skivene kan du fint shimse ut calippere istedet... på 330 skivene er det 4mm å slite på før de er utenfor spec. Dreies de ned 3 mm så har man kun 1mm å slite på om man skal kjøre innenfor skivene sin spec. Er det ikke lettere å få maskinert opp 10-15 sett med dette og dele ut kostnadene på alle dem for så å selge dem? Ja det er 1.2cm større boltavstand tror jeg, men det er også forskjell på hvor skiven er montert i forhold til caliperet. 323mm skiven er mer lik den orginale skiven. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 21, 2013 Jeg må lage meg noen adaptre for å montere nye bremser på bilen min og i den sammenheng er jeg på jakt etter litt info rundt dette. Tenkte å få maskinert noen siden jeg vil ha det skikkelig. Noen konkrete spørsmål kommer her. Dette skal lages for å få Porsche 996 GT3 caliper til å passe på Audi RS2 med 330mm skiver. Hvilket filformat trenger de som skal maskinere dette? Hvor mange bør man lage når man først er i gang? Regner med at det ikke er materialet som koster.. Noe man bør tenke på når man tegner i forhold til fresen som skal brukes? Er det noen som kjenner til firma/personer som tar på seg slike oppdrag? Noen som tørr å estimere ca. kostnader? 1. Spiller ikke så stor rolle bare det er i vektor format. Solid er å foretrekke. 2. Gjør ikke så stort utslag på prisen så lenge man slipper å lage en jigg. 3. Tenke færrest mulig oppspenninger, diskuter med konstruktør og operatør. 4. Ja 5. Kommer an på de fire punktene over og materialvalg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 21, 2013 1. Spiller ikke så stor rolle bare det er i vektor format. Solid er å foretrekke.2. Gjør ikke så stort utslag på prisen så lenge man slipper å lage en jigg. 3. Tenke færrest mulig oppspenninger, diskuter med konstruktør og operatør. 4. Ja 5. Kommer an på de fire punktene over og materialvalg. Det høres bra ut. Kommer til å tegne dem selv og jeg kom akkurat på at en kamerat var operatør på en fres tidligere så skal høre om han kan bistå litt med noen gode råd så det blir mest mulig som de ønsker det. Ser at Rune Helgeland valgte SIS 2541 på de han laget for bakbremsene så om jeg tar det som utgangspunkt hva vil det ende på da? Gitt at de må bruke minimalt med tid på å tilpasse 3d modellen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 21, 2013 Tipper mellom 2.500-3.500 for ett par. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 21, 2013 på 330 skivene er det 4mm å slite på før de er utenfor spec. Dreies de ned 3 mm så har man kun 1mm å slite på om man skal kjøre innenfor skivene sin spec. Erhm... må rette deg litt, er ikke snakk om å dreie ned tykkelsen på disse, men diametern Så da hadde det gått strøkent, men om impresset er veldig langt unna er det verre. Om ikke er det null problem å shimse eller frese av feks disse som Hansen selger for å treffe riktig. Da må du nesten bare se i forhold til de skivene du har kontra de orginale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 22, 2013 Erhm... må rette deg litt, er ikke snakk om å dreie ned tykkelsen på disse, men diametern Så da hadde det gått strøkent, men om impresset er veldig langt unna er det verre. Om ikke er det null problem å shimse eller frese av feks disse som Hansen selger for å treffe riktig. Da må du nesten bare se i forhold til de skivene du har kontra de orginale. ååå Nei det er uaktuelt å begynne å dreie av skivene for å få mindre omkrets. Det er jo plass til 330mm i felgene, men problemet er at de kommer for langt ut tror jeg. Var derfor jeg trodde du mente at jeg skulle dreie ned tykkelsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...