lukter svidd til tider : audi a3 8p 2,0Tdi 170hk

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt litt "problemer" med at det lukter svidd til tider utav bilen, merker det spesiellt når man stopper og lar bilen stå igang litt.

Bilen nærmer seg 95k km... og lurer litt på om det kan være diesel partikkel filteret ?

Noen med erfaringer ? evt om det er andre ting som kan være skylden ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper at den holder på / har brent filteret. Da er temperaturen høy og det kan lukte.

Min er lik og det var også audien jeg hadde og golfen. Alle med partikkelfilter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper at den holder på / har brent filteret. Da er temperaturen høy og det kan lukte.

Min er lik og det var også audien jeg hadde og golfen. Alle med partikkelfilter.

Okei, så det er ikke noe å tenke spesielt på ?

går vekk etter en tid ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører du langt av gangen eller ? Kan være lurt å ta en langtur og holde deg på 2000-2500 omdreininger over lengre tid slik at den får brent skikkelig ut ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører endel småturer, kanskje eg må ta meg en skikkelig tur :)

og misstenker att forrige eier har kjørt mindre turer også ...

Men takk for svar ! skal prøve som foreslått !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spurte om dette på forrige service, og det var brenning av filteret ja som gav høy temp og lukt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert! takker for alle svar .. så slipper jeg å bekymre meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.