Justere Toe, Passat 3BG 4Motion? Mulig å justere kun endeledd ut <-> inn?

Anbefalte innlegg

Etter å ha plukket av sommerdekkene, så ser jeg at jeg har hatt noe ekstra slitasje på innsiden av det ene framdekket.

Bilen har oppført seg bra allikevel og ikke hatt noen problemer med sporing o.l.

Har derfor prøvd å måle meg fram til toe in/out på framdekkene, og kommet til at med rattet i "rettfram" / 0-posisjon, så har høyre framdekk "toe-out" på ca 7 mm, mens høyre har 0- toe. Merker dette litt etter at vinterdekk kom på, og det rister / "wobler" litt i sving.

MEN spørsmålet er da: Kan jeg justere inn toe med å skru på endeleddene? : klø :

Eller, skal det være mulig å justere dette uten å ta av endeleddet fra fjærbeinet?

Har prøvd å løsne låsemutter som holder inn mot styringen, men har ikke sjanse til å vri noe på dette... : bh :

(Tør heller ikke ta i all verden i frykt for at noe skal ryke....)

Og i tillegg har jeg sett trådene HER og HER, samt en link på Audizine HER som går på justering av forstilling på multilink og innstilling / justering av sporingskurve.

Kan det være mulig å få justert inn toe-out med kun å få justert denne sporingskurven som er angitt i de trådene??

Hadde håpet at det var en grei løsning på dette som jeg kunne fått fikset selv, så alle gode tips mottas med takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går uten å løsne endeledd fra forstilling ;) du må løsne låsemutteren også vri det indre leddet rundt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går uten å løsne endeledd fra forstilling ;) du må løsne låsemutteren også vri det indre leddet rundt:)

Er det noe mothold man må holde på da?

Virker som om det sitter i 7 stein, og eneste som skjer er at det vrir seg innover i mansjetten... Må det evt. inn noe rustløser inne i mansjetten?

Har løsnet låsemutteren og skrudd den langt ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rengjør gjengene.. men du bør helst tatt en 4hjulskontroll :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rengjør gjengene.. men du bør helst tatt en 4hjulskontroll :)

Burde nok satt den inn for en 4-hjulskontroll, ja... Men er lang ventetid, så tenkte å få justert det nogenlunde før den tid...

Jeg får løs kontramutteren uten problemer, så da er det vel ikke mye andre gjenger å regjøre for? :confused:

Resten går jo inn i mansjetten , og der kommer jeg jo ikke til uten videre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter noe sinnsykt ofte, men det ytterste leddet er en "mutter" og det indre er en bolt om du skjønner?

Det ytterste leddet får du ikke vridd, dermed må det innerste vris. Gjerne mens du holder igjen det ytterste så du ikke dreper kula:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

41874_x600.jpg

Her ser du hele leddet, du skrur på den bakerste svarte "mutteren", mens du holder igjen kula, bruk en fast nøkkel på det flate området :)

Den gullfargede mutteren er for og låse av.

Skyt meg om jeg husker helt feil ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det ;-) sitter helt jævlig om de har stått en stund:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.