#1 Skrevet Oktober 21, 2013 (endret) Hei, selger motoren min da det skal verre saken i bilen Jeg har akkuratt montert ny wagner intercooler! Topp: 3B topp som ikke har noen sprekker! 7A kammer eksos og innsug, ventilene er 2mm åpen ved dødpunkt Freste ventil seter Nye ventilstyringer og tetninger Polerte ventiler Nye pinne bolter med muttere Justerbart yttre kamdrev Justerbart indre kamdrev Nye org strekkbolter Bunn: Balansert hele bunn Polert veiv H-profil-råder Org stempler Oem stempelringer Honet blokk Turbo: Turbonetics T-29199 turbo, spesiallaget for 450 hk Apr bolter turbo-grenrør Kinagrenrør, planet og sveist Ny tur og retur olje-slanger 3" eksos og downpipe Silikonslanger mellom turbo intercooler, (silikon kobra inn på turbo, Silikon mellom glasspjeld og innsugsrør, silikon mellom LMM og cobra) Syrefaste/rustfrie trykk-rør Wagner oem intercooler, RS2 bjelke Jonus resirkventil 4" luftfilter Jonus 3" LMM Turbotrykksjustering inni bil Orignal wastegate med strammere fjær Generelt motor: 3B motor, malt med motormaling Alle pakninger og simringer nye, bolter og slangeklemmer Tri-metal lager Ny overhalt starter Sandblåst alt unntatt oljepumpe og oljefilterholder (blokk, toppdeksel, innsug, motorfestbraketter, dynamobrakett, fuelrail, innsugsrør) Sachs motorsport organisk fjæret clutch, tåler ca 750 nm Sachs utløselager 3B enkelsmasse svinghjul Ny regreim, servoreim, dynamoreim Alle sensorer nye Ny termostat Stag mellom topp og turbo radiator og kjøleslanger følger med Bensin/ hjerne: Nuke performance BTR Bensinpumpe i tank, 287LPT, kjøpt av KRB Simens 800cc høg ohm dyser Jonus 450 chip Org fuelrail med slanger som går inn på org bensinrør ledningsnettfølger med Olje: 19 raders oljekjøler med nye stålombunnede slanger Nytt olje-filter Catchtank med filter, topp deksel, veivhus, retur til bunnpanne Tenning: 034 high output coil OEM pluggkabler OEM rotor OEM fordeler-lokk Benking: Jeg legger ved bremsepapir på 1.6 og 1.75 bar. Det mange som skriver "hadde problemer under benking, bla, bla, bla. Det hadde også jeg, oppdaget etterpå att svingningsbemper hadde laget et stort hull i intercooler, intercooler er nå byttet. jeg hadde glemt å tette en vakumslange og kjørte på org gaping på plugger, nå går pluggene med 0.4mm i åpning og fungerer fint på 2Bar ladetrykk. https://www.dropbox.com/s/5huve58wa7el7yp/Benking%201.6%20bar.pdf https://www.dropbox.com/s/x33c4xp6sxhqhv3/Benking%201.75%20Bar.pdf Det er ingenting i veien for å sette på en større turbo, men nå er den ganske kjørbar til ikke å ha portet topp. Jeg er ikke sikker på hvor mye motor har gått etter overhalingen, jeg har kjørt på våler 2-3 ganger på vinterstid og ellers noen småturer. Jahrmann har overhalt topp /blokk Alt av klaring på lager og ringer er målt Jonus har mappet Motoren selges MED girkasse (ikke 01E), mellomaksling og eksos hvis ønskelig. Motor står i bilen til noen prøver og evt kjøper motor. Sikkert noe jeg har glemt, spørr i tråden, send meg Pm, ring eller send mail: tlf: 45674362 mail: martinaudiamlie(a)gmail.com Yppelig motor til en bil som bruker på gata, isbil osv. Jeg setter pris til: 40000,- Selvsagt tar jeg imot vettuge bud. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 21, 2013 Kan skrive under på at denne motoren går utrolig bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 24, 2013 Denne er solgt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...