Audi coupe 2.3E - gåen bensinpumpe?

Anbefalte innlegg

Er det ikke typisk at bilen skal streike nå som den skal selges.. : bh : Har kjørt bilen i to år uten så mye som et eneste motorproblem, men nå, dager etter å ha kjøpt ny bil, streiker den altså..... #%()"#!"

Vel, problemet er, tror jeg, bensinpumpa.. Trodde først det var ladinga som var dårlig ( har slitt litt med dette men skal være fikset ) siden batteriet var flatt, men det var fordi mor mi som kjørte bilen til Halden og stoppet på vei hjem, dro det flatt : rolleyes

Så, vel hjemme etter å ha tauet bilen, får jeg fyr på bilen ved hjelp av startkabler, men den fusker såvidt det er merkbart.. Lar bilen stå og gå for å lade batteriet og etter 2-3 min stopper den. Setter meg inn og slår på tenninga og legger merke til at bensinpumpa ikke summer like "lett" som før.. Den gurgler mer enn vanlig og virker som den har vanskelig får å dra igang. Får start på den igjen men nå fusker den enda mer og stopper innen rimelig kort tid. I dag får jeg ikke start i det hele tatt, dvs den tenner, men stopper igjen nesten med en gang.. Har sjekket alle sikringer og plugger / tenningsdeler osv så jeg regner med det er bensinpumpa som er tullete..

Hvor sitter i såfall pumpa? Prøvde å finne den nå, men kunne ikke se den ( har jo lesset bagasjen med stereo da : dum : )

Andre forslag til hva dette kan være? Er lite gira på store utgifter på bilen nå, men ser vel nesten sånn ut da.... Selger den iallefall ikke som den er nå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men bilen din lader som den skal eller? riktig volt og sånn... for det kan være som det var på min.. jeg bytta dynamo og børster, nå er den på full volt og ikke vært no mer tull! børstene sitter jo på dynamo'n og er meget trangt å komme til, men verdt en titt og sett om døm er nedslitt eller om døm er slitt ujevnt.... da tenner døm jo ikke som døm skal! : mad :

syns du skal sjekke jeg og ikke ta sorgene på forskudd! : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke typisk at bilen skal streike nå som den skal selges.. : bh : Har kjørt bilen i to år uten så mye som et eneste motorproblem, men nå, dager etter å ha kjøpt ny bil, streiker den altså..... #%()"#!"

Vel, problemet er, tror jeg, bensinpumpa.. Trodde først det var ladinga som var dårlig ( har slitt litt med dette men skal være fikset ) siden batteriet var flatt, men det var fordi mor mi som kjørte bilen til Halden og stoppet på vei hjem, dro det flatt : rolleyes

Så, vel hjemme etter å ha tauet bilen, får jeg fyr på bilen ved hjelp av startkabler, men den fusker såvidt det er merkbart.. Lar bilen stå og gå for å lade batteriet og etter 2-3 min stopper den. Setter meg inn og slår på tenninga og legger merke til at bensinpumpa ikke summer like "lett" som før.. Den gurgler mer enn vanlig og virker som den har vanskelig får å dra igang. Får start på den igjen men nå fusker den enda mer og stopper innen rimelig kort tid. I dag får jeg ikke start i det hele tatt, dvs den tenner, men stopper igjen nesten med en gang.. Har sjekket alle sikringer og plugger / tenningsdeler osv så jeg regner med det er bensinpumpa som er tullete..

Hvor sitter i såfall pumpa? Prøvde å finne den nå, men kunne ikke se den ( har jo lesset bagasjen med stereo da : dum : )

Andre forslag til hva dette kan være? Er lite gira på store utgifter på bilen nå, men ser vel nesten sånn ut da.... Selger den iallefall ikke som den er nå..

Pumpa ligger under bilen, venstre side. Ligger vel helt åpent tror jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men bilen din lader som den skal eller? riktig volt og sånn... for det kan være som det var på min.. jeg bytta dynamo og børster, nå er den på full volt og ikke vært no mer tull! børstene sitter jo på dynamo'n og er meget trangt å komme til, men verdt en titt og sett om døm er nedslitt eller om døm er slitt ujevnt.... da tenner døm jo ikke som døm skal! : mad :

syns du skal sjekke jeg og ikke ta sorgene på forskudd! : smil :

Bytta laderegulator ifjor pga problemer med lading, men det viste seg bare å være stramminga til reima som var gåen, så jeg fikk fiksa den og ladingen har vært bra etter det.. Den lader NESTEN som den skal, litt i underkant av 14volt, men takk for tipset, er jo verdt å sjekke... Var jo ikke dette jeg skulle bruke penger på nå da!! ;) Hadde håpet på en tur opp til uka jeg, men får se hva som skjer nå da......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke bensin nåla som spiller deg et puss da? blir litt gurgling da..! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa ligger under bilen, venstre side. Ligger vel helt åpent tror jeg!

tror nok du tenker på bensin filteret jeg som liger der... bensin pumpa sitter over tanken i bagasjerommet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror nok du tenker på bensin filteret jeg som liger der... bensin pumpa sitter over tanken i bagasjerommet

Ja du vel rett i det.. tenke litt feil jeg da : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller kanskje til og med nedi tanken..? :rolleye:

Knut Richard: Jeg har pumpe til deg fra S2 hvis du trenger. 500,- + frakt så blir det handel, men finn ut først om dette er problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller kanskje til og med nedi tanken..? :rolleye:

var vel egentlig det jeg mente men lettere å skjønne hvor den er hvis man sier oppå tanken da;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.