#1 Skrevet Oktober 23, 2013 Hei, noen som vet hvorfor C-merkede dekk (lastebil/tilhenger) er merket med to load index tall? Hvilket gjelder i hvilke tilfeller? F.eks: 175R13C = LI 97/95 165R13C = LI 94/92 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 23, 2013 Måtte google da jeg ble litt nysgjerrig: The tyre shown above has two numbers written on it. The first number is for a single axle trailer, and the second number is for a multi axle trailer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 23, 2013 Pga vridningskreftene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 23, 2013 Det stemmer, og tanken bak er at det ene av to dekk på samme side skal kunne bære ekstra ved en eventuell punktering. Da har man en sikkerhetsmargin som hindrer at dekkene belastes maksimalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 23, 2013 Takker for svar, da satser jeg på at første/største tall gjelder for en enkel aksling med enkle hjul 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 15, 2013 Takker for svar, da satser jeg på at første/største tall gjelder for en enkel aksling med enkle hjul Ettersom ingen har bekreftet det, (for de andre som måtte lure) så er denne konklusjonen korrekt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...