#1 Skrevet Oktober 23, 2013 hei godtfolk! Min fetter har siste tiden slitt med at bilen ikke orker noe særlig ved kjøring på motorvei. Bilen er en 2007mod transporter 174tdi 4motion. Under press kommer grisehalen og motorlampe frem i 110km i 5. Eller 6. Kraften forsvinner Og den orker rett og ikke mer enn 110km. Ved lavere hastighet går den som ei kule. Han har prøvd å legge inn ny programvare fra jonus uten at dette hjalp. Den går selvfølgelig bedre i lavere hastigheter da. Med henger og div trekker den som et uvær, men over 100km tar kraften slutt. Turbo er byttet for kort tid siden, så har vanskelig for å tro at det kan være denne. Magnetventil til turbo er og byttet. Møller finner ikke ut hva dette skyldes, men jeg tror sikkert det er noen her som har vært borti dette før. De har montert en logger i diagnoseuttaket uten å bli noe klokere av det. Noen som har vært borti det samme? På forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 23, 2013 grisehale? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 23, 2013 regner med at han mener glødelampa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 23, 2013 Det stemmer: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 23, 2013 Hvilken feilkode får han opp når de leser ut feilkodene da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 23, 2013 Jeg har ikke snakket med verkstedet. De finner ikke ut av det i hvertfall, så jeg håpet noen hadde vært borti dette på t5. Hvordan er det å blende egr ventil på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 23, 2013 Første bud er jo å finne ut hvilke feilkoder som kommer opp. Men jeg regner med at den kutter ladetrykket. Derfor blir motoren kraftløs... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 24, 2013 Ladetrykk kuttes ja. De får opp feilkode P0299 . Fikk ikke greie på hva det betø. noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 24, 2013 Etter at jeg googlet feilen leser jeg at det kan skyldes lekkasje på trykkrør til turbo. En sier at turbo ble byttet for kort tid siden (noe denne også ble) og feilen skyldes en manglende oring. En annen hadde spekk i intercooler. Det er i hvertfall et sted å begynne. Kommer med tilbakemelding 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 24, 2013 Her er felkoden hos Ross-Tech. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16683/P0299/000665 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...