Noen Passat 3BG ekspeter her inne?

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er noen som har litt ekstra peiling på VW Passat 3BG,TDI 4 Motion her i Østfold som kanskje kunne tatt en titt på bilen min.

Ser meg helt blind om dagen og er dritt lei diverse småfeil.

ESP lampe som kommer på under kjøring men som slokner når jeg stopper og starter bilen igjen.

Det kan gå dager og uker føre feilen er der igjen.

Har feilsøkt bilen og fått opp følgende koder:

-16685 Feiltenning sylinder 1

-17964 Ladetrykk regulering

-17552 Luftmassemåler mekanisk feil

-18074 Pumpeventil innsprøytningsdyse sylinder 1

 

LMM er helt ny men kontakten til denne vet jeg ikke om er helt god,da det løsnet en liten bit inni kontakten til LMM(se bilde)

LMM.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne låser bare pinnene inni holder så tror ikke det er her problemet ditt ligger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke jeg heller egentlig men tenkte det var greit å høre..

Hva bør jeg sjekke med det at ESP lampe kommer på til og fra da tru?

Ingen av feilkodene over er relatert til den vel?

denne låser bare pinnene inni holder så tror ikke det er her problemet ditt ligger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ESP feil kan lett komme av Lmm feil. Du mangler 1/5 av plastikken i kontanten til LMM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det kortslutning på feilene eller kommer de sporadisk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De kommer til og fra. Idag er eneste dag esp ikke kommer på,men isteden da så hører man kraftig sug fra ett sted. Som f.eks vakuum slange som er hoppet av fra turbo eller no. Bilen soter en hel del og brått er det lite kraft i bilen. Som om det ikke er turbo på den lenger

Er det kortslutning på feilene eller kommer de sporadisk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De kommer til og fra. Idag er eneste dag esp ikke kommer på,men isteden da så hører man kraftig sug fra ett sted. Som f.eks vakuum slange som er hoppet av fra turbo eller no. Bilen soter en hel del og brått er det lite kraft i bilen. Som om det ikke er turbo på den lenger

 

Hørres ut som en trykkslange som har hoppet av. Første bud er å sjekke alle koblinger der. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sjekket det jeg kan komme på...Uten å finne feilen...Slangen inn på fangerjernet på høyre side foran,er det en provisorisk løsning på.

Kan være den som begynner å lekke igjen..Han som har fikset denne løsningen for meg sier at fangerjernet er litt rustet så det er litt vanskelig å få det til å sitte skikkelig.Noen ideer om hvordan løse dette uten å bytte fangerjernet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis det er noe det samme som Touran /golf plus så må fangeren av, og så er det å støtte opp ic/radiator pakken, så bytte selve jernet som er 8 skruer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sjekket det jeg kan komme på...Uten å finne feilen...Slangen inn på fangerjernet på høyre side foran,er det en provisorisk løsning på.

Kan være den som begynner å lekke igjen..Han som har fikset denne løsningen for meg sier at fangerjernet er litt rustet så det er litt vanskelig å få det til å sitte skikkelig.Noen ideer om hvordan løse dette uten å bytte fangerjernet?

 

Børst rent med stålkost, deretter 3m fille eller noe.. Vask godt oggjør slik til du har en noenlunde overflate. Pleier ikke være så galne der oringen sitter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.