#1 Skrevet Oktober 24, 2013 (endret) Hei, Som tittelen sier, webasto-menyen i kjørecomputern min har forsvunnet, den menyen hvor man kan bytte mellom varme og ventilasjon, og stille tidsur for når den skal starte. Jeg har forøvrig en 2007 Passat 3C. Vet ikke akkurat når det skjedde, men jeg oppdaga det tidligere i år en gang. Fjernkontroll og knappen i midtkonsollen fungerer. Jeg har forsøkt å nullstille kjørecomputern med valget inni menyen der. Har også lest av med VAG-COM uten å finne noe feil. Har prøvd å kode vekk at jeg har webasto fra CANBUS-modulen, da sluttet webasto-knappen i midtkonsollen å fungere. Kodet det så på igjen, og da funka knappen igjen. Men menyen er fortsatt borte. På et tidspunkt test-byttet jeg CANBUS-modul i bilen pga noe problemer med multifunksjonsratt ved oppgradering av spiller, men modulen ble byttet tilbake igjen. Jeg la da merke til at webasto-menyen dukket opp når den nye CANBUS-modulen stod i bilen, men forsvant igjen etter jeg byttet tilbake til gammel modul. Jeg byttet som nevnt spiller like før dette, til en RNS-315 fra en 2011-modell. Jeg vet nå at denne ikke snakker godt med andre enheter i bilen, og jeg får ikke tak i den med VAG-COM med mindre jeg bytter til nyere CANBUS-modul. Kan dette ha påvirket andre ting i bilen, f.eks. kommunikasjon mellom Webasto og instrumentpanel/kjørecomputer? Har noen noe gode tips her? Vurderer uansett å bytte CANBUS-modul på et tidspunkt, men ville høre om noen hadde no gode forslag utenom det. Mvh Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 29, 2013 Ingen som kan ha no tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 18, 2013 Hmm... Ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 20, 2013 Regner med du finner selve varmeren med VagCom? Hvis ikke er det sikring i motorrom. Jeg opplevde detDa tok jeg strømmen fra batteriet noen minutter, så virket alt normalt etterpå. Ser du har byttet Can-gateway. Jeg ville ha sjekket i installation list på den, at Aux-heater er huket av der. RNS315 kan også tulle ja. Jeg monterte en RNS310, nesten samme spiller, i en 2011 Touran. Da slet jeg blant annet med å komme inn på den med VagCom. Får du det ikke til, hadde jeg rett og slett tatt av strømmen på radioen, slettet alle feilkoder på bilen, tatt av batteristrøm et par minutter, og deretter prøvd igjen. Håper dette er til hjelp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 29, 2013 Takk for svar! Her har jeg visst glemt å titte innom for å noen dager :-) Jeg finner den i vagcom og får scannet den uten feilkoder. Den er huket på i installation list, har prøvd å skru den av og på også som jeg nevnte, og da slutta den å funke helt til jeg skrudde den på igjen. Men bra å høre at nyere spiller har krølla det til for andre, da er det håp om at det er det som er problemet :-) Skal prøve å plugge ut hele spillern en dag og evt batteriet litt, så ser jeg hva jeg får til :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 29, 2013 Hei fant den menyen på min 2009 touran for litt siden, men finner den ikke igjen i det hele tatt. Har gjort det som står i instruksjonsboka, men den er helt borte. Har du funnet ut mer angående det ? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 30, 2013 Den dukket opp hos Morten når han koblet ut spilleren:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 1, 2013 Prøv å ta strømmen fra batteri i et minutt. Sjekk også sikringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 2, 2013 Menyen dukka opp med en gang jeg kobla ut spillern, så det var nok veldig relatert :-) Elektronikk kan gjøre mye rart.. Så da får jeg skaffe meg ny can-gateway. Ang. ditt tilfelle Mazlum, så ville jeg nok som Hans Arnt sier begynt med å ta strømmen. Jeg antar du holder knappen for kjørecomputern inne for å få opp menyen? Han jeg kjøpte min bil av som hadde hatt den i 5år, visste ikke om den menyen. Ikke alle som leser instruksjonsboka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 3, 2013 Hei ! Ja det er den knappen på kjørecomputeren jeg holder inne for å få fram menyen, men plutselig så falt den menyen ut av en eller annen grunn ! Tusen takk for tips, jeg skal sjekke det her ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 7, 2013 Menyen dukka opp med en gang jeg kobla ut spillern, så det var nok veldig relatert :-) Elektronikk kan gjøre mye rart..Så da får jeg skaffe meg ny can-gateway. Ang. ditt tilfelle Mazlum, så ville jeg nok som Hans Arnt sier begynt med å ta strømmen. Jeg antar du holder knappen for kjørecomputern inne for å få opp menyen? Han jeg kjøpte min bil av som hadde hatt den i 5år, visste ikke om den menyen. Ikke alle som leser instruksjonsboka Gjelder dette alle passater? Har kjørevarmer i min 09mod men skal oppgradere til parkeringsvarmer snart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 8, 2013 Vet ikke helt hva du sikter til her.. Tenker du på om du får opp menyen, eller om du må oppgradere can-gateway? Jeg vet forsåvidt ikke så mye om dette med sikkerhet, annet enn det jeg har opplevd og funnet ut om min egen. Når jeg prøve-bytta can-gateway så dukka menyen opp, det gjorde den også om jeg kobla ut den nye spillern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 8, 2013 Vet ikke helt hva du sikter til her.. Tenker du på om du får opp menyen, eller om du må oppgradere can-gateway? Jeg vet forsåvidt ikke så mye om dette med sikkerhet, annet enn det jeg har opplevd og funnet ut om min egen. Når jeg prøve-bytta can-gateway så dukka menyen opp, det gjorde den også om jeg kobla ut den nye spillern. Ok. Har orginal tilleggsvarmer men har ikke valget inne i menyen. Får sjekke litt hva som må til for å få det inn i menyen, eller om man må ha oppgradert webasto før man kan få brukt det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 10, 2013 Jeg vet det har vært diskutert flere steder, bl.a her på forumet, om man kan gjøre om denne kjørevarmeren til parkeringsvarmer enkelt, og evt. selv. Men jeg har vel aldri sett noe fasit på det, selv om det sikkert finnes. Evt så kan det jo være det varierer fra type til type, hva vet jeg :-) Tror uansett ikke du får noe meny opp før du har parkeringsvarmer, da den kun er for å stille timer, varmetid og litt sånt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 30, 2015 For å "avslutte" tråden, så løste dette seg ved å bytte til nyere CAN gateway Bytta vel til versjonen som slutter på Q. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...