Anbefalte innlegg

Hei

 

Skulle starte min Audi V8 i dag, det endte med at den kun kinnet.

Til slutt kom det opp olje varsel i displayet, har sjekket at olje er ok.

 

Startet senest for 12 timer siden, da jeg skulle være sikker på at den startet i dag.

 

Har så langt sjekket følgende:

 

- Alle sikringer

- Jumpet bensinpumpe relet

- Sjekket gnist på en plugg

- ladet batteriet en stund

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å være kjip med selvfølgeligheter, for jeg har gjort denne blemma selv....

 

Har du bensin på tanken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være bensin på tanken ja, Ble fylt 40 liter når jeg brukte den sist.

Måleren viser også at det skal være bensin på tanken.

Skal kontrollsjekke når jeg stikker ut for et siste forsøk senere i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å være kjip med selvfølgeligheter, for jeg har gjort denne blemma selv....

 

Har du bensin på tanken?

 

Hehe, du er ikke alene om det, brukte en hel kveld på feilsøking på en bil med tom tank.. Nå skal det sies at en kamerat hadde "lånt" bensin fra den siden den bare sto på verkstedet til lagring likevel. Målern fungerte ikke. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen startet men stoppet igjen med engang. Prøvde på nytt og ingen reaksjon

Tok ut alle plugger og rensket de.

 

Har hatt problem med tenningslåsen, kan det være den som ikke gir stabilt nok signal til ECU?

Slik at den starter og stopper med engang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen startet men stoppet igjen med engang. Prøvde på nytt og ingen reaksjon

Tok ut alle plugger og rensket de.

 

Har hatt problem med tenningslåsen, kan det være den som ikke gir stabilt nok signal til ECU?

Slik at den starter og stopper med engang?

 

Hadde samme problem med min A4 B5, da var det gåen bensinpumpe. Du har sjekket at det kommer bensin frem til fuelrailen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tvangskjørt bensinpumpa, og den går som den skal.

Kommer bensin fram siden pluggene ble våte igjen etter å ha vært pusset og tørket.

Vart litt lei av feilsøking akkurat nå, men kan se om jeg får av fuelrail etterpå og sjekke om det kommer bensin fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tvangskjørt bensinpumpa, og den går som den skal.

Kommer bensin fram siden pluggene ble våte igjen etter å ha vært pusset og tørket.

Vart litt lei av feilsøking akkurat nå, men kan se om jeg får av fuelrail etterpå og sjekke om det kommer bensin fra.

 

Da høres det ut som pumpa funker ja.

 

En annen grunn kan være en sensor på enten veiv eller kam, hvis disse ikke gir signal kan dette påvirke tenninga.

 

Den fyrer først på "default verdier", venter på signal fra sensor, men får ikke noe signal og den dør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sleit med mye av det samme. Bytta lambdasonde, så gikk den fint igjen.

Ellers kan det jo være veivsensorene, eller hallgiver som ikke vil mer som det blir nevnt her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt til foreløpig løst.

 

Startet etter n'te forsøk og ble etter det stabil igjen.

Prøvd start og stopp flere ganger uten at problemet oppstod igjen.

Blir uansett kjøpt nytt bakstykke til tenningslåsen for og utelukke dette problemet.

 

Takker for alle gode innspill så langt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt til foreløpig løst.

 

Startet etter n'te forsøk og ble etter det stabil igjen.

Prøvd start og stopp flere ganger uten at problemet oppstod igjen.

Blir uansett kjøpt nytt bakstykke til tenningslåsen for og utelukke dette problemet.

 

Takker for alle gode innspill så langt :)

 

Da tror jeg du har en hall giver som er på bærtur. Når denne ikke funker, må ecu'en reine ut tenningstidspunkt via giverne på veivakselen. Det er ikke så presist. Dette er en " sjuke" som disse gamle v8 motorene har, både PT og ABH. På gullsmeden (møller) må man kjøpe hele høyre fordeler. Det er mulig å bytte bare hall giveren - delen er kurant å få tak i (feks på Hellanor) men jobben er ikke så enkel... Den er beskrevet på F.A.Q på AudiV8.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.