Trenger Hjelp med Ekosanlegg (E-Merking) .Statens Vegvesen.

Anbefalte innlegg

Heisann har vært på kontroll for ombyggingen av bilen min og jeg har "litt" problemer med å få godkjent eksosanlegget mitt.

Motor er VR6 24v og jeg har de originale katalysatorene. her er alt ok. Men derfra har jeg 3" rør til ei biltemapotte. Rørene er også ok. Men biltemapotta har ingen E-Merking som Statens Vegvesen har fått beskjed av SFOOR att den må ha preget på seg. Har ringt til diverse, bla Svendsen, Ferrita. og har herfra fått att universalpotter skjelden har E-Merking. Ferrita sa også att deres Catback, Turboback, eller Selvkomponerte anlegg heller ikke hadde noen form for E-merking.

Mitt anlegg er hjemmelaget fra katalysator og ut.

Har også sjekket en original Golf 5 Eksospotte. Denne har heller ikke noe E-merke, kun delenr.

Så mitt spørsmål er: Kan dere som har potter liggende sjekke om dere har E-merke på den. Og isåfall dere som har effektanlegg kan dere også sjekke E-Merking.

Det jeg trenger for å få godkjent bilen:

Eksosanlegg med E-merke på Potta/Pottene Som passer til Golf 4 Variant 4Motion.

Få ned db.

Hjelp belønnes med takk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt så kan dere gi meg tips på effektanlegg som passer Golf 4 Variant 4motion som er E-merket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må det være effektanlegg? Golf/Bora Variant ble jo levert som 2.8 4Motion, så da finnes det jo originalt, evt kanskje Walker eksos å få tak på..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må selvfølgelig ikke være ett "effektanlegg" men dette er jo en VR og da er det nesten en skam å ikke kjøpe det når man ikke har original anlegget.

Til nød må jeg da kjøpe det originale. Som heller IKKE er E-Merket. Veldig spent på hvordan det går.

-----

er bare bora variant som er med v6, ikke golf variant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jetex har CE papirer på mye av det de leverer. Send de en mail direkte du.

Veldig billig å handle rett fra UK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de hadde ikke.

Men har løsningen:)

Blir å bare finne en original bakpotte til en hvilken som helst vw for å få dette godkjent.

Etter det sveiser jeg ett duplex anlegg med 4x originale potter. Mellompottene til v6 og r32 ser ut som små simons potter og er av typen rett gjennom. så forhåpentligvis med 4x slike og mindre rør blir lyden akseptabel og kansje enda vassere:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltilsynet har nok en gang glimtet til med en av sine hjernedøde kommentarer ser jeg :)

Du får spørre de om de har E merket eksosanlegg på sine egne biler

Det spiller vel ingen rolle hva eksosanlegget er lagd av eller hva som står på det så lenge det oppfyller støykravene som står i vognkortet

Om det ikke står i vognkortet har biltilsynet gjort en feil ved nybil registrering

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltilsynet har nok en gang glimtet til med en av sine hjernedøde kommentarer ser jeg :)

Du får spørre de om de har E merket eksosanlegg på sine egne biler

Det spiller vel ingen rolle hva eksosanlegget er lagd av eller hva som står på det så lenge det oppfyller støykravene som står i vognkortet

Om det ikke står i vognkortet har biltilsynet gjort en feil ved nybil registrering

Åssen i halle himmelretningens dager skal man få tilsynet til og forstå dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel deres poeng er gode; ) de mente att de originale pottene var "typegodkjent" så da var det greit.

Monterte på en 65cm lang potte fra en t2 i forrige uke. Tirsdag ble bilen godkjent. I går monterte jeg de andre pottene igjen. :) det som er enda sprøere er att biler registrert før 1995 trenger ikke e-merka eksos. Forstå det den som kan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

av og til virker det som en lettvint drømmejobb å være i tillsynet og kunne komme med bastante avgjørelser uten å trenge å begrunne de på noe fornuftig måte....

Bra det løste seg på en grei måte da, samme om det var idiotisk ... Sitter litt med følelsen av at er det "stort å blankt" er det "farlig" å må være merket å alle slags papirer.... er det "brukt" å liten dim er det ok

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.