#1 Skrevet Mai 24, 2005 Etter å ha fått igjen bilen fra karosseri verksted, med stylinga på.. Så kom jeg til å se at jeg vil få ett hel**** angående senkinga, den er nå så lav at jeg helst ikke skulle hatt den noe mer ned enn det som er originalt nå. Og gewinden senker jo automatisk 20mm(mener jeg?), går det på nOeN måter ann å unngå dette? Det vil nå se litt teit ut i forhold til dekk og skjerm, men det får nå være, ett av målene er at det ikke skal subbe bl.a., og visst jeg skal ha den så lav som jeg egentlig vil bak, så ligger nok bakfangeren noen mm over bakken.. Håper på noen kloke forslag her nå. Takker for evt. svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 25, 2005 Ingen som har noen ideer/tips? Skal prøve å få tatt bilde imorgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2005 Noen blder av bilen da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 25, 2005 Noen blder av bilen da Ikke nye med fangerne på, er en smule harry å legge ut ulakka, for å ikke kjøre rundt, synes nå jeg. Men skal fikse noen til imorra. Kommer til å slite noe veldig bak om det ikke finns noen løsninger der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 25, 2005 Husk : Styling må ha minst 8 cm klaring til bakken. Eller med andre ord : Bilen laveste punkt må være 8 cm over bakken.... Skal på med gevinde og får det samma problemet =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 25, 2005 Husk : Styling må ha minst 8 cm klaring til bakken. Eller med andre ord : Bilen laveste punkt må være 8 cm over bakken.... Skal på med gevinde og får det samma problemet =) dette er feil, prata med en kompis av meg som bor i volda som jeg monterte justerbart senke sett til bilen har en bakke klaring på 5cm blei ikke gofkjent der oppe. Blei jo selfølgelig riv tulete forbanna når han ringte og fortalte meg dette, så jeg ringte ditt selv og fikk prate med dem, og dette sto dem fast på. Ringte litt rundt her sørpå g fikk nr til en som driver med godkjenninger av ombygde biler her nede, og fikk da vite att dette var tull og egne regler som dem har laget selv. for på volda ville dem ikke godskjene bilen med lovlig senke sett med tuv papirer. ringte da og prata med dem etter jeg hadde finni ut dette og da blei det straks en annen lått da jeg sa at dette er ingen norsk regel men en distriks egen laget regler og dermed ulovlig. får noen en sånn mangel lapp på at bilen er for lav og senkingen er tuv godskjent skriv da en skriftlig klage og følg den opp til høyeste punkt, så vill regelen bli forandrett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2005 Okay. Biltilsynet står i allefall fast på det at 8 cm er minimum. Men kunne gjerne tenkt meg å sett hvor du har den andre infoen fra. Og gjerne et nummer til vedkommene som får godkjent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2005 Etter å ha fått igjen bilen fra karosseri verksted, med stylinga på.. Så kom jeg til å se at jeg vil få ett hel**** angående senkinga, den er nå så lav at jeg helst ikke skulle hatt den noe mer ned enn det som er originalt nå. Hvis stylingen din tar i bakken før du har fått senket, har du åpenbart hengt på for mye plast. Nuff said 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 26, 2005 Her er ett bilde: Denne fangeren er akkurat i lengste laget. Men den skal passe bra iforhold til Remus duplex anlegget som kommer ut. Så problemer med knas og knus bak blir vel mer drastisk når de 20mm'erne kommer. For det går akkurat nå, rundt omkring i kneiker, dumpler osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 26, 2005 Da tror jeg du bare må selge unna plastikken og kjøpe deg feite hjul i stedet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 26, 2005 Hvordan ser det ut fremme da? Er jo normalt at stylingen er like høy, eller lavere foran.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 26, 2005 Va lav nokk na bakfangeren dær ja... Er det glassfiber? ser slik ut... hva med å dele den, skjære av en bit og skøyte den sammen igjenn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 26, 2005 Hva med å ta et bilde på avstand slik at vi ser bedre formen på den? Ut ifra bildet syns jeg det så helt j****g ut, men det er mulig den ser bra ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 26, 2005 Hva med å ta et bilde på avstand slik at vi ser bedre formen på den? Ut ifra bildet syns jeg det så helt j****g ut, men det er mulig den ser bra ut. Så på dette jeg også. Ser ikke ut til at buen fortsetter i samma form lissom!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 26, 2005 dette er feil, prata med en kompis av meg som bor i volda som jeg monterte justerbart senke sett til bilen har en bakke klaring på 5cm blei ikke gofkjent der oppe.Blei jo selfølgelig riv tulete forbanna når han ringte og fortalte meg dette, så jeg ringte ditt selv og fikk prate med dem, og dette sto dem fast på. Ringte litt rundt her sørpå g fikk nr til en som driver med godkjenninger av ombygde biler her nede, og fikk da vite att dette var tull og egne regler som dem har laget selv. for på volda ville dem ikke godskjene bilen med lovlig senke sett med tuv papirer. ringte da og prata med dem etter jeg hadde finni ut dette og da blei det straks en annen lått da jeg sa at dette er ingen norsk regel men en distriks egen laget regler og dermed ulovlig. får noen en sånn mangel lapp på at bilen er for lav og senkingen er tuv godskjent skriv da en skriftlig klage og følg den opp til høyeste punkt, så vill regelen bli forandrett. Det er faktisk ikke bare å justere ett justerbart senkesett i bunn. På KW sette jeg hadde på golfen var det minimums avstand fra seter hjul å opp til skjermbue. Juster opp når du skal vise bilen å rett hjem å juster ned igjen. Fikk med en lappe på ka som skol stå i vognkorte æ, forandra ett tall på den lappen så det ble godtjent som jeg ville ha bilen. Skulle egentli stå minimum 35,5 cm fram fra senter hjul til skjermbue men no står det 30,5 cm i vognkorte:):) litt lureri må være låv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 27, 2005 Hvordan ser det ut fremme da? Er jo normalt at stylingen er like høy, eller lavere foran.... Omvendt i dette tilfelle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 27, 2005 Va lav nokk na bakfangeren dær ja...Er det glassfiber? ser slik ut... hva med å dele den, skjære av en bit og skøyte den sammen igjenn? Glassfiber ja, men det blir lite aktuelt å skjære i den. Kan jeg garantere med engang at det aldri kommer til å se bra ut etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 27, 2005 Hva med å ta et bilde på avstand slik at vi ser bedre formen på den? Ut ifra bildet syns jeg det så helt j****g ut, men det er mulig den ser bra ut. Jeg liker nå fangeren, og den er ypperlig til Remus Duplex (2x 2x76/84mm L/R) anlegget som kommer. Her: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 27, 2005 Så på dette jeg også. Ser ikke ut til at buen fortsetter i samma form lissom!? Blir nok lettere om du ser på bilde over ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 27, 2005 Det er faktisk ikke bare å justere ett justerbart senkesett i bunn. På KW sette jeg hadde på golfen var det minimums avstand fra seter hjul å opp til skjermbue. Juster opp når du skal vise bilen å rett hjem å juster ned igjen.Fikk med en lappe på ka som skol stå i vognkorte æ, forandra ett tall på den lappen så det ble godtjent som jeg ville ha bilen. Skulle egentli stå minimum 35,5 cm fram fra senter hjul til skjermbue men no står det 30,5 cm i vognkorte:):) litt lureri må være låv Ikke det jeg lurer på, men det kan jo være kjekt å vite. Når jeg får på gewinden, så senker den 20mm automatisk etter det jeg vet. Om jeg kunne få oppeholdt de 20mm'erne som vil komme så hadde jeg ikke hatt noe å vært urolig for. Hm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 27, 2005 Slenger inn ett bilde av fronten også jeg. Ser at denne er høyere, altså mer senk. Så det vil se dumt ut med tanke på avstand imellom skjermen og dekk, foran og bak. Det får nå være, veldig fornøyd med utseende på "plastikken". rock : : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...